Nu i vår tänkte vi bredda vår uppfart så två bilar får plats. Idag är det 58 år gammal asfalt och plattor som ligger på platsen. Jag vill ha makadam eller liknande istället. Anledningen är att det inom några år förmodligen kommer bli byte av inkommande vatten, och ledningen går tvärs över uppfarten. Det känns verkligen onödigt att lägga en tidskrävande stenläggning nu.
Ett av mina problem är att det är en viss höjdskillnad mellan nuvarande biluppställningsplats och plattläggningen in mot huset.
Asfalt och plattor är ju lätt att ta bort, men vad gör jag sen?
det måste ju va något bärlager sen innan under asfalten, men jag måste ju på något sätt jämna av så det blir samma höjd över ytan.
Kan någon förklara arbetsgången?
Min teori:
•Ta bort asfalt, buskar och plattor.
•förflytta material från den högre ytan så det blir jämnare
• lägga markduk
sen vet jag inte vad man ska göra härnäst.
Enkel skiss på hur det är tänkt att bli.
Ett av mina problem är att det är en viss höjdskillnad mellan nuvarande biluppställningsplats och plattläggningen in mot huset.
Asfalt och plattor är ju lätt att ta bort, men vad gör jag sen?
det måste ju va något bärlager sen innan under asfalten, men jag måste ju på något sätt jämna av så det blir samma höjd över ytan.
Kan någon förklara arbetsgången?
Min teori:
•Ta bort asfalt, buskar och plattor.
•förflytta material från den högre ytan så det blir jämnare
• lägga markduk
sen vet jag inte vad man ska göra härnäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Enkel skiss på hur det är tänkt att bli.
Det blir inte tillräckligt brett då, det måste kunna passera barn med cyklar och annat mellan bilarna, så det måste breddas ca 80 cm.T Taxture skrev:
Klicka här för att svara