Har en uppfart med ca 10-15m höjdskillnad. Gruset är helt borta och det är väldigt ojämnt. Det är ca 100 kvadrat meter yta
Hur ska jag gå tillväga för att fixa detta?
Hur ska jag gå tillväga för att fixa detta?
Svårt att få till det. Vid skyfall så ligger gruset längst ner. Har lika på torpet och får hämta upp det i bland. Normalt så blir det hjulspår efter däcken och där rinner det bort i floden. Vi ska nu hyvla av och göra liksom en puckel på mitten så vatten rinner ut på sidorna, i stället för spåren. I övrigt har jag inget förslag att komma med. Det finns nog inget att göra åt det, utan att asfaltera, men inget bra på vintern när det blir is i backen.
Okej så att jag hänger med nu 🙂P Peter_Ker skrev:
alltså fixa till med nytt lager av grus därefter dammbindningsmedel blandat med det?
Vad ska jag ha för sten ? Kan jag fixa själv, vad för typ av padda tror du jag behöver?
Du behöver nog skrapa igen hålen och jämna till först med en hjullastare/grävmaskin.
Nu ser det ut att vara vanligt 0-16 väggrus på uppfarten.
Kan behövas en 5-10 cm till bitvis där större stenar tittar fram.
En 50-100 kg padda eller en rundpadda funkar.
Nu ser det ut att vara vanligt 0-16 väggrus på uppfarten.
Kan behövas en 5-10 cm till bitvis där större stenar tittar fram.
En 50-100 kg padda eller en rundpadda funkar.
Bara räkna tex 0,05 m ( 5 cm ) tjockt X längden och bredden i meter och du får m3. H X B X L i meter = m3. Lika med stenmjöl, men den kommer att sjunka ner mellan dom lite grövre sorteringen när det vattnas. Bra är att ha lite kulle på mitten, så vatten rinner ut på sidorna.