10 609 läst ·
6 svar
11k läst
6 svar
fixa till stentrappa?
Har en stentrappa i trädgården eftersom att det är lite kupperat. Har sett att det är sprickor lite här och var(trappan är ~50år gammal). Hur kan man fixa till trappan så att den ser ut som ny??...visst kan man sätta lättbetong just där sprickorna är men det kommer ju sticka ut synas ändå....om ni förstår??...någon som har ett tips??
mvh
M
mvh
M
hmm har för mig att jag för några år sedan använde nåt som hette heydi eller liknande för att fixa till en ful trappa...var ungefär som att måla med puts, om du förstår vad jag menar. Köptes på vanlig bygghandel eller om det kanske var OBS
Ta gärna ett foto på trappan, då går det lättare att sätta sig in i problemet, och kanske även komma med en lösning! 
Gäller det en trappa helt i sten i trädgården? Varför ska den i så fall se ut som ny? Det finns en charm med saker som fått åldras och därmed fått en patina, det är något som inte kan köpas för pengar! Tänk på heheten: är huset också ungefär 50 år gammalt? Är det i skick som nytt, är stilen samtida/modern? Låt saker och ting hänga ihop så får du en estetisk harmoni.
Men som skrevs tidigare: ge oss gärna några bilder så är det lättare att förstå och komma med råd.
MVH
Ronnie
Men som skrevs tidigare: ge oss gärna några bilder så är det lättare att förstå och komma med råd.
MVH
Ronnie
det blir svårt att ta kort...ligger fortfarande lite snö här uppe i norr
. Visst huset är gammalt men jag håller på att renovera det med. Det är sprickor lite här och var och om man nu ska laga det så vore det önskvärt att "helspackla" eller vad man nu gör så att hela trappan får samma nyans. Den ligger på tomten och är där eftersom det är en nivåskillnad på ~1meter....och den är ungefär 2meter bred...med en upphöjnung på varje sida......
/
M
/
M
Klicka här för att svara