Hej!

Skulle sätta in våran nya frys igår och i min dumhet så tog jag för givet att det var hjul i bakkant på frysen utan att dubbelkolla eftersom det var det på den gamla. Det gick också så lätt att skjuta den på plats att det verkade som den hade hjul. Till min stora besvikelse så upptäckte jag dock att vi gjort långa märken i lacken på parketten när vi sköt den på plats :( Det kändes verkligen inte som det var något motstånd så var väldigt förvånad när jag såg märkena.

Så jävla surt är det, inte för att golvet är helt nytt men det syns rätt mycket tyvärr. Det känns bara som det är ytliga märken men man kan lätt känns räfflorna som blivit i golvet med handen.

Går det att göra något åt eller är det bara att titta åt ett annat håll när man går in i köket? När jag säger göra något åt så menar jag något som inte innebär att slipa om hela golvet :)

Mvh J

• Långa märken på lackerat parkettgolv, skador efter att ha skjutit en frys på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kommer att gulna med tiden, orkar du inte vänta så kan du testa att gnugga med en valnöt i repan.

• Gilla
Janne82
  • Laddar…
M MattiasT skrev:
Det kommer att gulna med tiden, orkar du inte vänta så kan du testa att gnugga med en valnöt i repan.
En valnöt? Låter som trolldom :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.