Hej!
Vi råkade ut för att en fästring till gummibälgen på ena tvättmaskinen lossnade och innan det märktes så hann bälgen klämmas i dörren. Vi har kontaktat tillverkarens support och de erbjöd att skicka en servicetekniker. Men haken är att bedömmer teknikern att det inte är ett garantifel (t.ex. att vi varit vårdslösa och klämt bälgen) så tar de 1700.-(!!!) Eller 1100.- med rot, i undersökningavgift. Det är mer en vad en bälg kostar och det finns tydliga instruktioner för hur man byter den på tillverkarens hemsida.
Men första hand blir att se om man kan återställa gummibälgen då det läcker ut vatten vid skadan.
Har ni några tips på sätt man kan prova att rå det slätt igen?
Värme, kolla surt på den, klämma mer på den, kyla... ja, hur ska jag få den rak så den inte läcker ut vatten?
Vi råkade ut för att en fästring till gummibälgen på ena tvättmaskinen lossnade och innan det märktes så hann bälgen klämmas i dörren. Vi har kontaktat tillverkarens support och de erbjöd att skicka en servicetekniker. Men haken är att bedömmer teknikern att det inte är ett garantifel (t.ex. att vi varit vårdslösa och klämt bälgen) så tar de 1700.-(!!!) Eller 1100.- med rot, i undersökningavgift. Det är mer en vad en bälg kostar och det finns tydliga instruktioner för hur man byter den på tillverkarens hemsida.
Men första hand blir att se om man kan återställa gummibälgen då det läcker ut vatten vid skadan.
Har ni några tips på sätt man kan prova att rå det slätt igen?
Värme, kolla surt på den, klämma mer på den, kyla... ja, hur ska jag få den rak så den inte läcker ut vatten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har råkat ut för exakt samma sak... Så tråkigt när maskinen är 6 månader gammal. Löste det sig för dig?BergmanOlsson skrev:
Hej!
Vi råkade ut för att en fästring till gummibälgen på ena tvättmaskinen lossnade och innan det märktes så hann bälgen klämmas i dörren. Vi har kontaktat tillverkarens support och de erbjöd att skicka en servicetekniker. Men haken är att bedömmer teknikern att det inte är ett garantifel (t.ex. att vi varit vårdslösa och klämt bälgen) så tar de 1700.-(!!!) Eller 1100.- med rot, i undersökningavgift. Det är mer en vad en bälg kostar och det finns tydliga instruktioner för hur man byter den på tillverkarens hemsida.
Men första hand blir att se om man kan återställa gummibälgen då det läcker ut vatten vid skadan.
Har ni några tips på sätt man kan prova att rå det slätt igen?
Värme, kolla surt på den, klämma mer på den, kyla... ja, hur ska jag få den rak så den inte läcker ut vatten?
[bild]
Ja det gjorde det! Med en varmluftspistol, några träbitar och klämmor. Jag värmde sakta upp den (ökade värmen suggestivt) och satte själva skadade delen i kläm . Med lite tålamod så blev det bra nog för att sluta tätt. Den är fortfarande i drift dagligen nu.Alexander97 skrev:
Klicka här för att svara