Hej,

För ett år sedan gjöt jag in golvvärmeslang i källaren och har sedan dess försökt få någon vvs-firma att komma och provtrycka och ansluta slingan så att jag slipper hacka loss tjejen som bor där varje morgon, nu börjar det bli akut...

Jag har också en radiator som är sönderrostad och måste bytas som egentligen skulle göras av installatören som installerade pannan, men han var där och drog lite med sin rörtång men fick aldrig till det.

Jag har väl ringt några hundra samtal nu och får helt enkelt inte hit någon hantverkare.

Hittade i en annan tråd en länk till Ahlsell där man kan hyra mjuksvets och provtryckaggregat. KAN jag ordna detta själv utan någon som helst tidigare kunskaper i ämnet eller blir risken/tiden/antalet fel för stort?

Allt är lätt, bara man kan det eller har någon att fråga. Allt blir oerhört komplicerat när man inte ens har grundkunskaper om hur saker och ting hänger ihop... Självklart har jag ingen bekant eller så att fråga när det gäller vvs heller...

För övrigt bor jag i Göteborg om någon skulle ha kontakter eller vilja hjälpa till själv på något sätt. Jag betalar gärna, bara det blir gjort...

/Peo

Du kan provtrycka själv, skaffa en begagnad manometer på någon skrot eller hos en vvs-firma och tryck med 2 kg/bar i 2 timmar. Se till att du spolar igenom slingorna först så det inte står kvar någon luft.

Märkligt att du inte kan få tag i någon rörkille i Göteborg, har du ringt till något större företag?
rogge

Jag har mest ringt till mindre företag eftersom jag gissade att det skulle vara lättare. Har nu ringt uppifrån och ned och har faktiskt fått napp på någon som skall komma hit och fixa till veckan!!!

Vi får väl se hur det går...

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.