6 101 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Fixa lutningen på garagegolv
Jag har ett problem med smältvatten från bilen som rinner ut mot en vägg i garaget. Hur åtgärdas det enklast? Golvbrunn finns och lutningen är ok förutom mot en vägg. Gippsväggen står direkt på plattan vilket inte är så bra. Kan jag bygga upp en vall med betong mot väggen?
Fronten på bilen står nära väggen så jag tror inte det skulle hjälpa så mycket
Jag har exakt samma problem fast det är en innervägg med masonliteskivor i garaget som står direkt på plattan utan syllisolering. Så fort bilen körs in dras vattnet upp från platta och upp efter masoniteskivorna. Min tanke är att försöka lyfta upp innerväggen några millimeter så att jag kan få in syllisolering under. Fast det kanske blir för komplicerat om det gäller en yttervägg?
/Krille
/Krille
Nej detta gäller en innevägg i garaget. Låter mycket jobb med att lyfta väggen. ..Skulle det inte gå att spackla upp ett fall intill väggen med betong ca 30cm brett och en lutning på 3cm?
Min tanke var helt enkelt att lyfta innerväggen några decimeter i taget med hjälp av två kofötter och skjuta in bitar av syllisolering allt eftersom. Det är möjligt att det blir mycket jobb men jag tänkte testa i alla fall.solbadaren skrev:
Jag skulle behöva spackla upp ca 2 meter brett och en lutning på 4 cm och är tveksam till om jag lyckas få det snyggt.
Fungerar det inte med syllisolering enligt ovan för mig så blir det nog tyvärr att flytspackla hela golvet vilket är ett lite större projekt.
/Krille
Men det kommer inte bli tätt om du gör så.
Klicka här för att svara