jag behöver lite tips om hur jag ska fixa grundmuren.
Såhär ser muren ut idag:
Behöver den fixas på något vis innan jag sätter upp pordrän?
Jag ska ha trall runt hela huset så för syns skulle behöver inget göras.
Såhär ser muren ut idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver den fixas på något vis innan jag sätter upp pordrän?
Jag ska ha trall runt hela huset så för syns skulle behöver inget göras.
Svar Nej.D Derbyboy skrev:
Funktionen med POR/ISO-drän är att dom isolerar mot kyla samtidigt släpper igenom fukt och även vatten.
Grundmuren skall vara ren utan färg eller asfalt! Det som sker är att temperaturen ökar i källaren ett par grader och källaremuren kommer att torka utåt då fukt vandrar mot kallare yta och kondenseras där. Mark har beroende på årstid 7-10˚C .
Som tidigare talare säger är bara att köra. Du har otur och ha berg, men tur och inte ha sockel som sticker ut.
Går fort som attan att montera Isodrän och spar en hel del kvm.
Går fort som attan att montera Isodrän och spar en hel del kvm.
Silikon eller slafsa på lite Cementbruk A

