Lyckats klanta mig och använda fel skruv så ett gångjärn har gjort kaos med en IKEA-stomme. Funderar på att fylla hålet med PL400, låta torka och sen borra ett nytt hål, vad tror ni om det?

Ingen som helst aning om det skulle fungera. Ett gammalt knep är väl annars sågspån/sågdamm och trälim.

Skaffa en centrumtapp/träplugg i en storlek större än skadan. Borra ett nytt hål och limma dit tappen, använd vanligt trälim. Såga av när limmet härdat och gör ett nytt hål för gångjärnet. PL400 skulle jag inte använda till att försöka laga med.

Lycka till!

Mikael_L
Jag skulle inte använda PL400.
Men det är bara instinktivt jag misstänker att det inte är så bra. Vitlim och sågspån t.ex. låter bättre i mina öron.

ps, om du kör på vitlim+sågspån-metoden så måste det torka rätt länge innan du forttsätter, ge det gärna några dagar. Det funkar absolut inte efter några 6-8 timmar iaf.

Redigerat:
Har för mig att du kan använda fil&fix till såna här grejor

Plastic Padding är ett alternativ. Skulle inte heller använda PL400.

Kemiskt trä ska du ha. Klantade mig när jag satte ihop en sängstomme. Använde då kemiskt trä och det blev minst lika bra som nytt.

Körde med Marine filler från Plastic padding, fungerade suveränt och håller fortfarande!

Håller med Xibeca

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.