Hej Har 3 stenplattor som sitter löst på badrumsgolvet ,Stensättare brukar kalla det för bomkörning.. Såg en video på Youtube där man slipar bort fogen helt runt plattan och blandar vit cement väldigt tun blandning och häller i fogen och knackar med gummiklubba
kan det funka?

Sitter de löst så ta upp dem helt, lägg i nytt fix och knacka tillbaka dem försiktigt.

Bomkörning är när någon kör ut för ett uppdrag som inte kan utföras. Tex slamtömning där man inte kommer fram till brunnen. Man pratar inte om bomkörning när det gäller klinkers. Däremot bomljud.

• Gilla
whak och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Bomkörning är när någon kör ut för ett uppdrag som inte kan utföras. Tex slamtömning där man inte kommer fram till brunnen. Man pratar inte om bomkörning när det gäller klinkers. Däremot bomljud.
Vi tackar ordpolisen för hans viktiga inspel. Jag skulle byta plattorna helt, din idé kan fungera , eller inte.

D Daniel 109 skrev:
Okej Har du åxå en lösning på min fråga?

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Sitter de löst så ta upp dem helt, lägg i nytt fix och knacka tillbaka dem försiktigt.
Sitter golvvärmeslinga i fixen så tror inte det går att lyfta platan utan att skada slingan

Är du säker på att GV sitter i fixen och inte ett flytspackel under ?

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är du säker på att GV sitter i fixen och inte ett flytspackel under ?
Ja det är jag som lagt golvet . och det är en vs som man lägger i fixen direkt

Allt går. Men var beredd på att det tar tid och är krävande. Men bättre det än att göra något halvdåligt.

uffeulander uffeulander skrev:
Ja det är jag som lagt golvet . och det är en vs som man lägger i fixen direkt
Typiskt, hade du inte fix under hela ytan på plattorna?

• Gilla
tank77
  • Laddar…
T
Stensättare?

Mig veterligen heter det plattsättare😎

• Gilla
lunnabo och 1 till
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Stensättare?

Mig veterligen heter det plattsättare😎
Stensättare arbetar utomhus med att sätta marksten.

T
W whak skrev:
Stensättare arbetar utomhus med att sätta marksten.
Jo, jag vet!🧐

T tank77 skrev:
Jo, jag vet!🧐
Kanske var en sådan som gav ts råd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.