Lifeshine Lifeshine skrev:
Hej! Perfekt tråd, stort stort tack för detta. otroligt att det finns så lite info om just detta på nätet, men det är väl inte allt för många som är lika modiga som du :) Snyggt Jobbat!
Vi ska nog själva lägga fiskbensparkett i ett "egna-hems-hus" i enskede.
Mina två olösta tankar hittils är - om det går att få bjälklaget plant nog (över tid) för att det ska hålla.
och om man kan få till just den där känslan av trägolv (inte lackat) men ändå behandlat...
Kul att du är på gång. Angående att få underlaget helt plant så är det väldigt viktigt. Ojämnheter gör att stavarna lätt börjar tanda och det blir glipor. Så slarva inte där.

Jag tror att jag förstår vilken känsla du är ute efter. Den får man inte med hårdvaraolja. Återkoppla gärna vad valet föll på och hur det blev.

I mitt barndomshem med parkett i bägge våningsplan inkluderade även trappan. Har du funderat på hur snyggt det skulle bli att byta till parkett även där?

(OT: Detta hus, byggt 1939, låg ute för försäljning förra året och det var kul att se mäklarbilderna och de fortfarande vackra golven. Viss betydelse är nog att endast två ägare vårdat huset fram till förra året.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.