Blanda ihop trälim och slipdamm.

Sen spacklar du i hålen med denna smet. Låt torka och slipa sedan golven.

Det är ett vanligt knep hos golvslipare.

Hej

Finns det en eftermarknad för begagnad fiskbensparkett?
Troligen aldrig omslipad.

Vi har 2 rum på nedervåningen där vi vill ta bort parketten och få fram de gamla brädgolven, så det stämmer med resten av huset.

Kan man lura nån att plocka bort golvet och få golvet som belöning ??

Eller är det värt en del cash tro ?
Jag ställde samma fråga för ett tag sedan här på forumet och bemöttes som du: "Är du inte riktigt frisk. Ska du ta bort ett sånt fint golv?"

Jag personligen skiter i om golvet så hade varit från 1800 talet eller värt "massa" pengar. Passar det inte med mitt tycke och smak, så åker det ut. För mig är fiskbensparkett till för Agda 90år som bonar sitt golv 2ggr i veckan. Sen att andra tycker det är snyggt, okej! Men det var inte vad jocke@nybleus.se undrade, utom om man kunde få en slant för det. Respektera det och svara på frågan så blir forumet bättre och mer intressantare att läsa.

Lycka till Jocke!

Gutte har ack så rätt så rätt. Även om jag själv tycker idén är tokig :). Varför inte sälja golvet 'på rot' så slipper du böket med att plocka bort det försiktigt själv! Och se till att du får betalt innan köparen börjar plocka upp det 8).

tack snälla Gutte!

Det var det mest befriande inlägget här på byggahus.se på år och dagar.

Fiskbensparkett och pensionärsvarningen var inte bara på pricken överensstämmande med min åsikt utan även synnerligen komiskt formulerad. Tack för det skrattet!

Säga vad man vill, men ett snyggare trägolv är omöjligt att hitta.... Gran och Fur ? Pah !!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.