Byggahus.se

Fiskbensparkett - lägga själv - instruktionsfilm

1. B
    Medlem Nivå 6
  2. Patrik_Hed
    Medlem · Nivå 16
    Helt otroligt vilket tidskrävande jobb att göra! Bra gjort och kul att se hur det läggs!

//Patrik

3. parkway
    Medlem Nivå 7
    Svårt att inte gilla detta! (y)

4. L
    Medlem Nivå 9
    Grymt snyggt, vilket jobb!

Man brukade ju snacka om stelhet efter Lego-byggena när man var mindre. Det där måste ju slå det med hästlängder :)

5. X
    Renoverare · Nivå 10
    Riktigt snyggt, och riktigt bra jobbat. Kul att du delade med dig av detta! :)

6. V
    Medlem · Nivå 12
    Bra jobbat! Inte konstigt att ett sånt golv kostar!

7. T
    Allvetare · Nivå 14
    Hur många veckor tog det att göra från scratch?

8. B
    Medlem Nivå 6
    Räkna med ungefär en helg för förarbetet (plywood m.m.), en helg för läggningen av själva fiskbenen, en helg för listband och fris, och slutligen en helg för slipning och oljning.
    Det här var cirka 45 kvm.

Men ett vanligt kvadratiskt/rektangulärt rum utan så många vinklar går ganska mycket fortare. Det är vinklarna, stolparna, hörnen, etc som tar tid.

Kostar inte mycket mer än ett bättre klickparkettgolv, om man gör det själv.

Redigerat 23 feb 2015 07:44
  9. F
    Byggveteran · Nivå 17
    Får man fråga vad du betalar per kvadrat? Jag förstår att du kanske har lite rabatt i och med din mycket utförliga instruktionsvideo, men om man räknar exkl. den.

10. B
    Medlem Nivå 6
    • Laddar…
  11. F
    Byggveteran · Nivå 17
    • Laddar…
  12. S
    Medlem Nivå 3
    Dräggel dräggel..... oerhört snyggt. Har själv alltid tänkt mig fiskben i betydande mängd i framtida boende men bävar inför att pröjsa. Vill minnas nån siffra på 1200/m2 för jobbet - rimligt?

• Laddar…
  13. R
    Nybyggare · Nivå 5
    Riktigt tjusigt!

14. D
    Medlem Nivå 8
    Grymmt snyggt! Har 100m2 fiskbensparkett i huset och blev nästan lite sugen på att komplettera i övriga huset också, tills jag såg filmen :eek:

Men bra inspiration och otroligt välgjord film!

• Laddar…