Snailman
Har skaffat en pall med stav, kommer nog att dröja innan den monteras, men börjar med en tråd nu.

Träpaneler staplade, delvis täckta med genomskinlig plast, inomhus, möjlig renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänker lägga Fiskben, med ett dubbelt listband av samma stav.

Har en sänksåg redan, så behövde fixa en fräs för spåret, köpte en från Kina, men de hade bara sådana med kullager nedanför fräsen, så blev att kapa bort den delen och då den har 8mm axel så blev det ett kullager från Biltema på axeln.

Närbild på en cirkelsåg med synlig tandad skärblad. Fokus på sågbladet och sågens komponenter.
Skapa konto

Spåret blir minst dubbelt så djupt som nödvändigt så får väl ha nån styrbräda när jag ska fräsa.

Verktyg bearbetar trä på snickeri. Spånor, fräs, arbete i närbild. Dust, craftsmanship, wood machining process.
Skapa konto

Två träbitar på grått underlag bildar vinkel, hantverk, träarbete, snickeri, ljusa, obehandlade, ren yta.
Skapa konto

Stavarna kommer att limmas på en betongplatta med ingjuten golvvärme, så limmet behöver vara tillräckligt tätt eller att golvet först målas med något som är tätt.

Ska leta efter vilka metoder som är lämpliga.

Redigerat:
Åsa Lund
Spännande, följer!

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
Blir kul det där. La själv styvt 100 kvm när jag byggde mitt hus. Limmade också på betong.

Jag limmade med ett lim från Bona. Det fungerade även som fultspärr. Förstår inte riktigt vinglet med fräsen men en riktigt kostar hundralappar om det inte blir bra.

• Gilla
Snailman och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.