8 230 läst ·
2 svar
8k läst
2 svar
Fiskarhedenvillan Tranan - lämna erfarenheter här
Administrator
· Skåne
· 8 670 inlägg
Nu har jag precis publicerat andra artikeln i serien "Månadens prefab" - Fiskarhedenvillan Tranan.
I Månadens prefab låter vi byggnadsingenjör Charlotte Andersson granska Sveriges mest sålda hus utifrån presentationen av huset som man gör på sin hemsida. Vad är det du som kund ska tänka på ifall du funderar på att titta närmare på och kanske bygga det här huset?
I den här tråden tänkte jag att ni som faktiskt har byggt ett Fiskarhedenvillan ska dela med er av era erfarenheter. Inlägg från de som inte har byggt ett Fiskarhedenvillan flyttas till separata trådar eller raderas. Tack på förhand.
I Månadens prefab låter vi byggnadsingenjör Charlotte Andersson granska Sveriges mest sålda hus utifrån presentationen av huset som man gör på sin hemsida. Vad är det du som kund ska tänka på ifall du funderar på att titta närmare på och kanske bygga det här huset?
I den här tråden tänkte jag att ni som faktiskt har byggt ett Fiskarhedenvillan ska dela med er av era erfarenheter. Inlägg från de som inte har byggt ett Fiskarhedenvillan flyttas till separata trådar eller raderas. Tack på förhand.
Medlem
· Västra götalands län
· 241 inlägg
TJOHOO FOLKET!
Denna tråd är nu drygt två år gammal och inte ett endaste inlägg. Sveriges mest sålda hus, då bör väl minst 50 personer här på forumet ha byggt Tranan?
Vill jättegärna höra om åsikter om huset, om färdigt pris, tillval, tidsåtgång mm
Så kom igen, ge mig allt ni har
Denna tråd är nu drygt två år gammal och inte ett endaste inlägg. Sveriges mest sålda hus, då bör väl minst 50 personer här på forumet ha byggt Tranan?
Vill jättegärna höra om åsikter om huset, om färdigt pris, tillval, tidsåtgång mm
Så kom igen, ge mig allt ni har
Jag byggde en FHV för 10 år sedan. Jag fick efter några år bekymmer med mina balkonger på grund av en olycklig konstruktion. Efter kontakt med Boverket fick jag veta att de s.k. huspaket som FHV levererar inte är en byggprodukt. Det klassas istället som byggmaterial. Det innebär att det är byggherren, (oftast konsumenten själv) som ansvar för att konstruktion och utförande följer svensk byggnorm. Rent juridiskt skall ett FHV-hus klassas som ett lösvirkeshus.
Klicka här för att svara