Jag skall fästa en altans bärlina i sommarstugans grund. Denna består av betonghålsten, och jag har för ändamålet införskaffat Fischers FUR. Dock så är ju dessa elförzinkade, så jag har börjat fundera på huruvida de överhuvudtaget är lämpliga för utomhusmontage.
Dessutom ligger stugan på en ö på västkusten, och det får väl räknas som utsatt miljö= allting rostar där.
Bör jag använda mina tämligen dyra skruvar, eller har någon ett bättre förslag?
Enligt Fischers katalog så skall de även finnas i rostfritt A4 stål, men dessa har jag ej kunnat hitta där jag har letat (Beijer, Hornbach) Någon som vet var jag kan få tag på dem?

Hänger på din fråga med vilken dimension som är lämplig och ifall du pluggar i hålen först? Tips på hur man får plugghålet att passa med skruvhålet i bärlinan om du förstår hur jag menar - så att man kommer på rätt ställe.
Jag skall göra precis samma sak

Jag använde mig av Fischers SXR istället, jag fick tag på den i en varmförzinkad variant, samt så drog jag i några av byggmax fasadplugg också.
Båda är för genomsticksmontage, sådu borrar hålet i både regeln och väggen samtidigt, och sen sticker du igenom plugg och skruv i båda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.