N niblom skrev:
Om de beter sig så här INNAN det är installerat, hur tror du de beter sig EFTER det är installeat om du får något fel på anläggningen?

Jag hade nog dragit öroren åt mig och valt någon annan leverantör.

/N
H HBerggren skrev:
Be dem hämta pumpen och sen kan de dra åt h.
Sen boka tid med en Nibe-firma istället, 1-2 dagars leverans på det mesta, så att gubbarna får tid är allt det hänger på när du får din pump utbytt. Tänk när du får andra bekymmer med IVT-ombudet som garantifel?
madownage madownage skrev:
Likabra att avsluta direkt. Hur är service efter installation av en sådan firma?
Beställ en Nibe av någon annan.
Skulle gärna avsluta, men vill inte riskera att vänta ännu längre om den gamla rasar nu när det börjar bli kallt.
Sen är det ju prisaspekten också, vi har budgeterat för priset i offerten:
HE C7: 67974 kr inkl moms.
+ installationsmaterial och arbete.

Skulle jag gå till en ny firma (tycks ju vara så att det är bättre tillgång på pumpar nu) så har ju priserna stigit ganska rejält också.

Kanske skrivits tidigare men kanske läge att kontakta IVT och se vad de tycker om deras återförsäljares hantering av ärendet... 🙄

• Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Kanske skrivits tidigare men kanske läge att kontakta IVT och se vad de tycker om deras återförsäljares hantering av ärendet... 🙄
Dom bryr sig inte....

• Gilla
  • Wow
Fredrik Severin och 2 till
  • Laddar…
T Tooth skrev:
Skulle gärna avsluta, men vill inte riskera att vänta ännu längre om den gamla rasar nu när det börjar bli kallt.

Skulle jag gå till en ny firma (tycks ju vara så att det är bättre tillgång på pumpar nu) så har ju priserna stigit ganska rejält också.
Stirra inte för mycket för prislappen är mitt råd.
Det kan du få ångra, istället du ska ha en en installatör som hjälper dig även efter installation och du kan lita på. Jag kan lösa till dig en Nibe pump med bra pris om det är så.

• Gilla
Aque71 och 5 till
  • Laddar…
T Tooth skrev:

Priserna har gåt upp, och det är kutym i branschen att det läggs på kunden, det är inte bara din återförsäljare som gör så. Man får betala priset som är när pumpen levereras, inte priset som var när pumpen beställdes.

K kurlakarl skrev:
Priserna har gåt upp, och det är kutym i branschen att det läggs på kunden, det är inte bara din återförsäljare som gör så. Man får betala priset som är när pumpen levereras, inte priset som var när pumpen beställdes.
Har man inte avtalat om det innan är det offererat pris som gäller.

• Gilla
MagicFingers och 5 till
  • Laddar…
L Lassiter skrev:
Dom bryr sig inte....
Tveksam till att de inte bryr sig men det beror säkert på vem man får kontakt med och hur man framför sina synpunkter.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja såklart, det flesta installatörer har klausul för om materialpriserna går upp.

"Sen är det ju prisaspekten också, vi har budgeterat för priset i offerten:
+ installationsmaterial och arbete."

Verkar vara så att han har fått bara pris på värmepumpen och installationen sker löpande så kan dom lägga på på installationsmaterial och arbete om dom går back i själva värmepumpen.

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är det dagspriser på värmepump? Tror han att han säljer fisk eller?
Söka sympatier hos kund...
Om det ska vara som han säger har han väl avtalat det från början och informerat noga om villkoren?
Leveransdagens pris gäller!

Annars skulle varenda firma som säljer Tex Nibe gå i konkurs!

• Haha
  • Arg
  • Gilla
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
13th Marine 13th Marine skrev:
Precis, det ska ju framgå tydligt i avtalet i så fall. VD berättade att de får betala dagspriset från IVT men att kunden får betala det pris som anges i offerten. Så det är ju företaget som får se över sina avtal gentemot kunden i framtiden.
VDs prat om att priserna gått upp kändes mer som en förklaring till att hans företag går back på affären, men det är ju inte jag som ska få problem pga deras felaktiga prissättningsmodell.

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
V Vargulvsson skrev:
Leveransdagens pris gäller!

Annars skulle varenda firma som säljer Tex Nibe gå i konkurs!
Avtalat pris gäller, har du inte friskrivit dig för prisökningar får du ta dem själv.

• Gilla
MagicFingers och 6 till
  • Laddar…
L Lassiter skrev:
Ja såklart, det flesta installatörer har klausul för om materialpriserna går upp.

"Sen är det ju prisaspekten också, vi har budgeterat för priset i offerten:
+ installationsmaterial och arbete."

Verkar vara så att han har fått bara pris på värmepumpen och installationen sker löpande så kan dom lägga på på installationsmaterial och arbete om dom går back i själva värmepumpen.
Nej allt är med i den andra (korrekta) offerten:
IVT Greenline HE C7 1 Styck: 54 379,00
Arbetstank BC 100/3 bar 1 Styck: 5 259,30
Arbetskostnad: 23 592,00
Installationsmaterial: 9 150,00
Allt ex. moms.

Redigerat:
  • Gilla
Heidina och 3 till
  • Laddar…
T Tooth skrev:
HQ E8 i den första offerten. HE C7 i den andra, den jag accepterade
Stå på dig

• Gilla
LURIGLANA och 1 till
  • Laddar…
Jag avråder från att köpa en IVT BVP från egna färska erfarenheter. Deras mjukvara, användarvänlighet och inställnings möjligheter är dåligt utvecklade och långt sämre än min 7 år gamla NIBE BVP.

Utöver ovanstående så får privatkunder ingen som helst hjälp från IVT centralt om du har frågor etc. Deras kundsupport är instruerade att inte svara utan istället hänvisar till återförsäljaren. Om du har en dålig eller okunnig ÅF så står du där utan hjälp.

Detta samt det du skriver om din ÅF gör att jag råder dig till att byta leverantör och produkt trots en viss väntetid och en del besvär just nu.

• Gilla
LURIGLANA och 3 till
  • Laddar…
Arbetstanken de har offererat är inte för extra varmvatten, utan för extra volym i värmesystemet, detta minskar antalet start stopp.

• Gilla
CCPusher
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.