9 072 läst ·
38 svar
9k läst
38 svar
Firma var här 17 februari för åtgärdsplan radon, får åtgärdsplan och faktura först nu?
Jag var ju inne på att det finns en liten finess med att först reklamera tjänsten.
Att leverans skett såpass sent att det inte längre hade något värde.
Detta för att det verkar öppna lite mer juridiska möjligheter, ty då det var aningens dumt att det inte blev hävt på ett obestridligt vis så kan det hävas i efterhand p.g.a felaktighet i det levererade.
Det är ju fortfarande lite tunn is, dock anser jag att företaget är på ännu tunnare is hur du än gör, men juridik är juridik ...
Att leverans skett såpass sent att det inte längre hade något värde.
Detta för att det verkar öppna lite mer juridiska möjligheter, ty då det var aningens dumt att det inte blev hävt på ett obestridligt vis så kan det hävas i efterhand p.g.a felaktighet i det levererade.
Det är ju fortfarande lite tunn is, dock anser jag att företaget är på ännu tunnare is hur du än gör, men juridik är juridik ...
Något sånt här kanske?
Faktura nr. Xx-yyy bestrides.
Då tjänsten efterfrågades 2019-xx-xx och inte levererades i rimlig tid bestrides fakturan i sin helhet. Var vänlig skicka kreditfaktura.
Datum xx-xx-xx
Namn NN, signatur NN
Faktura nr. Xx-yyy bestrides.
Då tjänsten efterfrågades 2019-xx-xx och inte levererades i rimlig tid bestrides fakturan i sin helhet. Var vänlig skicka kreditfaktura.
Datum xx-xx-xx
Namn NN, signatur NN
Då blev problemet löst, dock inte genom att bestrida fakturan.
Det kom upp en företagsannons för företaget i fråga på facebook häromdagen och då gick jag in och skrev ett inlägg om hur deras Gävle-filial hade hanterat ärendet och att jag tyckte att det var helt orimligt beteende.
Kort därefter svarade en representant från företaget att jag skulle maila över min adress och uppgifter vem jag hade haft kontakt med så skulle han kolla vidare, och senare under dagen fick jag ett litet "oj det har visst råkat bli ett fel här" svar och att dom krediterar fakturan.
Jag kommer aldrig någonsin ha med dom att göra då det finns andra bolag här i stan som gör jobbet rätt och inte skulle få för sig att göra på det här sättet. Men nu är iaf problemet löst.
Tack för alla svar i tråden.
Det kom upp en företagsannons för företaget i fråga på facebook häromdagen och då gick jag in och skrev ett inlägg om hur deras Gävle-filial hade hanterat ärendet och att jag tyckte att det var helt orimligt beteende.
Kort därefter svarade en representant från företaget att jag skulle maila över min adress och uppgifter vem jag hade haft kontakt med så skulle han kolla vidare, och senare under dagen fick jag ett litet "oj det har visst råkat bli ett fel här" svar och att dom krediterar fakturan.
Jag kommer aldrig någonsin ha med dom att göra då det finns andra bolag här i stan som gör jobbet rätt och inte skulle få för sig att göra på det här sättet. Men nu är iaf problemet löst.
Tack för alla svar i tråden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 905 inlägg
Trevligt med återkoppling och kul att du fick rätt!
Också intressant att vi helt missat vinkeln att det kanske går att klaga högre upp i hierarkin om det är ett större företag. Kan förstås bara tala för mig själv, men jag antog att det var en liten enmansfirma.
Också intressant att vi helt missat vinkeln att det kanske går att klaga högre upp i hierarkin om det är ett större företag. Kan förstås bara tala för mig själv, men jag antog att det var en liten enmansfirma.
Jag visste att det var ett stort bolag men inte att dom fanns på flera orter då han jag pratade med och som utförde jobbet var VDn i Gävle så trodde jag från början att det var han som var högst upp. Men det fanns folk ovanför honom också som reagerade annorlunda på mitt klagomål.Nötegårdsgubben skrev:
Jag hade inte ens tänkt tanken på att klaga på facebook, även om man hänger runt en hel del på facebook
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför har byggfirman löst problemet så här?
Tak & Vind -
Har fått hjälp av en kakelfirma att lägga svart kakel med svart fog i vårt bastuutrymme. Efter att fogen torkat så har den vitnat. Vad kan ha hänt ?
Badrum -
Vilket ansvar har vvs-firman?
Vatten & Avlopp -
Byggfirman har varit slarvig vid reparation av fuktskada.
Grund & Markarbeten -
Har byggfirman rätt att sälja vårt avtal till annan firma?
Juridik