Mikael_L
Jag var ju inne på att det finns en liten finess med att först reklamera tjänsten.
Att leverans skett såpass sent att det inte längre hade något värde.

Detta för att det verkar öppna lite mer juridiska möjligheter, ty då det var aningens dumt att det inte blev hävt på ett obestridligt vis så kan det hävas i efterhand p.g.a felaktighet i det levererade.

Det är ju fortfarande lite tunn is, dock anser jag att företaget är på ännu tunnare is hur du än gör, men juridik är juridik ...
 
Hemmakatten
Tycker nog att det är ok att bestrida fakturan, det skulle jag göra. Ni behövde faktiskt protokollet för 8 månader sedan och inte nu, vilket företaget såklart inser.
 
A
Bestrid fakturan skriftligen.

Du kan göra det både via mail och genom att skicka brev. Det är bättre via mail då du har ett bevis att fakturan bestridits.
 
Bestrid fakturan såklart, Uselt av företaget i fråga!
 
Då kommer den bestridas.

Men är det någon som kan ge mig en konkret text som jag bör använda för att bestrida då jag inte känner mig säker alls på vad jag bör skriva i mailet.
 
Något sånt här kanske?
Faktura nr. Xx-yyy bestrides.
Då tjänsten efterfrågades 2019-xx-xx och inte levererades i rimlig tid bestrides fakturan i sin helhet. Var vänlig skicka kreditfaktura.
Datum xx-xx-xx
Namn NN, signatur NN
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Då blev problemet löst, dock inte genom att bestrida fakturan.

Det kom upp en företagsannons för företaget i fråga på facebook häromdagen och då gick jag in och skrev ett inlägg om hur deras Gävle-filial hade hanterat ärendet och att jag tyckte att det var helt orimligt beteende.
Kort därefter svarade en representant från företaget att jag skulle maila över min adress och uppgifter vem jag hade haft kontakt med så skulle han kolla vidare, och senare under dagen fick jag ett litet "oj det har visst råkat bli ett fel här" svar och att dom krediterar fakturan.

Jag kommer aldrig någonsin ha med dom att göra då det finns andra bolag här i stan som gör jobbet rätt och inte skulle få för sig att göra på det här sättet. Men nu är iaf problemet löst.

Tack för alla svar i tråden.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 7 till
  • Laddar…
Trevligt med återkoppling och kul att du fick rätt!

Också intressant att vi helt missat vinkeln att det kanske går att klaga högre upp i hierarkin om det är ett större företag. Kan förstås bara tala för mig själv, men jag antog att det var en liten enmansfirma.
 
  • Gilla
Grillen och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Trevligt med återkoppling och kul att du fick rätt!

Också intressant att vi helt missat vinkeln att det kanske går att klaga högre upp i hierarkin om det är ett större företag. Kan förstås bara tala för mig själv, men jag antog att det var en liten enmansfirma.
Jag visste att det var ett stort bolag men inte att dom fanns på flera orter då han jag pratade med och som utförde jobbet var VDn i Gävle så trodde jag från början att det var han som var högst upp. Men det fanns folk ovanför honom också som reagerade annorlunda på mitt klagomål.

Jag hade inte ens tänkt tanken på att klaga på facebook, även om man hänger runt en hel del på facebook :P Men det satte fart på dom riktigt fort iaf. Och det var skönt att det gick den vägen istället för att kanske ha en personlig strid med VDn i företaget här i stan som inte verkade vilja vika en millimeter, för jag är rätt säker på att han hade tagit det vidare bara för att han inte ville erkänna att han haft fel.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.