3 133 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Finsats ovanpå rejält sugande betonggolv?
Jag behöver gjuta en finsats ovanpå ett grovt gjutet golv från december. Började jobbet då, men Covid kom tyvärr i vägen och brottas med långtids-covid. Har fått lite ork att fortsätta färdigställandet igen. Har vattnat en hel del de senaste dagarna och upptäcker att det då gjutna golvet suger åt sig redigt med vatten. Det kan fräsa ordentligt när jag vattnar.
Hur lyckas jag med en finsats ovanpå förutom att slura innan?

Lägg på primer x 2 och gjut. Du gjöt i dec. Bra att köra. Varför vattnar du nu?M Mogg skrev:Jag behöver gjuta en finsats ovanpå ett grovt gjutet golv från december. Började jobbet då, men Covid kom tyvärr i vägen och brottas med långtids-covid. Har fått lite ork att fortsätta färdigställandet igen. Har vattnat en hel del de senaste dagarna och upptäcker att det då gjutna golvet suger åt sig redigt med vatten. Det kan fräsa ordentligt när jag vattnar.
![]()
Men däremot har jag ingen aning om dina andra förutsättningar. Hur tjockt har du gjutit? Tillskjutande markfukt? Fukt i allmänhet? Temp?
inbillade mig att jag skulle vattna innan.. Inomhus i källaren på isolerad platta. Ca 5cm betong ovanpå 10cm eps.Krille-72 skrev:
Klicka här för att svara