953 läst ·
3 svar
953 läst
3 svar
Finns större frontringar till takspottar?
Medlem
· Blekinge
· 12 293 inlägg
Har köpt Malmbergs LED-spottar för montering i apparatdosa, samt tillhörande frontringar med 85 mm dia. Tyvärr har hålen i gipset sågats lite off och jag upptäckte det först när jag skulle montera spottarna. Då var gipset redan spacklat och målat.
Finns det några frontringar som är minst 90 mm och som man lägga kanske mellan gips och spotten? Eller måsta man spackla om (närmare dosan) och mala om? Finns väl risk att man ser det i alla fall.
Vad ska jag göra?
Finns det några frontringar som är minst 90 mm och som man lägga kanske mellan gips och spotten? Eller måsta man spackla om (närmare dosan) och mala om? Finns väl risk att man ser det i alla fall.
Vad ska jag göra?
Hade liknande problem efter att jag monterat ROT-dosor och tagit upp lite för stora hål i gipset. Min elektriker letade rätt på andra spottar som var någon mm större men jag kommer tyvärr inte ihåg vilket märke. En liten tröst är kanske att det finns om man letar 
Moderator
· Stockholm
· 57 861 inlägg
Jo latex måste målas, annars gulnar den och blir spröd och spricker, men det finns andra liknande massor som inte behöver målas.
Om det är såpass många armaturer att det blir besvärligt rent ekonomiskt att byta ut dem, så är det troligen billigare att fixa till taket. Fyll med lämplig massa eller gips, och måla.
Om det är såpass många armaturer att det blir besvärligt rent ekonomiskt att byta ut dem, så är det troligen billigare att fixa till taket. Fyll med lämplig massa eller gips, och måla.
Klicka här för att svara