6 978 läst ·
30 svar
7k läst
30 svar
Finns sådana vägguttag?
Sådana uttag söker jag med ljus och lykta efter, har inte hittat något märke än, som gör att vinklade kontakter riktas nedåt, och luckorna uppåt.ampz skrev:
Om du kan du berätta vilket märket är, kommer jag att vara dig evigt tacksam.
Eljo Trend-Stark:Raceman skrev:
http://www.elbutik.se/product.html?product_id=216087&category_id=430
Eftersom jag återigen är nere på mindre än fem inlägg blir det ingen länk den här gången! :SRaceman skrev:
Vad tror du om att det här från Elbutik:
1 x 1803990 SYS M Upl.dosa 2-vägs, Polarvit, 27:-
1 x 1804652 M-Plan 2-facksram Polarvit, 54:.-
2 x 1803971 SYS M VU-insats jord Lock IP44 Polarvit, 378:-
Om du har möjlighet att byta dosan till en dubbel senildosa eller fräsa in en dubbel spårdosa kan du skippa den utanpåliggande dosan och få det riktigt snyggt.
Två små reservartioner:
1) Uttagen är IP44 men i den där dosan och med den täckramen tror jag inte gäller.
2) Jag är inte hundra på att M-Smart apparaterna verkligen passar i M-Plan ramen/dosan. Har aldrig använt något annat än Eljo Trend.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Eljo Aqua Trend heter ett infällt uttag som jag tror har brunnarna placerad så att man kan ha stickkontakterna neråt, men jag är inte säker. Dock är det lock på detta uttaget.
Ett annat alternativ kan vara att sätta en tvåfacksram med två stycken envägsuttag i.
//Patrik
Ett annat alternativ kan vara att sätta en tvåfacksram med två stycken envägsuttag i.
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Aqua Trend har också brunnarna på sniskan.
Men om du ändå ska köra med grenuttag så kan du ju lika gärna välja en skarv-gren som har tillräckligt grov ledare (1.5mm2 för 10A, 2.5mm2 för 16A) att kontinuerligt klara all last du kan tänkas koppla in, och då få EN sladd upp till uttaget, som då kan vara vänt så att den enda sladden går rakt nedåt... d^_^bBricco skrev:
P.S. har du tagit bort överskåpen för att trygga sysselsättningen och säkerställa behovet av RUT-tjänster, eller? Ursäkta om jag framstår som ofattbart dryg men kök som har kyl/frys och överskåp som inte går ända upp till taket måste vara en av de dummaste idéerna sen sparköp försökte sälja "sauna-dräkt" på 80-talet... q(;^
Överskåpen var byggda exakt efter kyl/frys som satt när huset byggdes så när jag skulle köpa nya fick inga med standardmått plats så jag slet ut skräpet. Men som du säger borde jag ju kunna smocka i enkel kontakt och sen grendosa efter golvet för kyl/frys/micro.. Får se var det slutaryxis skrev:Men om du ändå ska köra med grenuttag så kan du ju lika gärna välja en skarv-gren som har tillräckligt grov ledare (1.5mm2 för 10A, 2.5mm2 för 16A) att kontinuerligt klara all last du kan tänkas koppla in, och då få EN sladd upp till uttaget, som då kan vara vänt så att den enda sladden går rakt nedåt... d^_^b
P.S. har du tagit bort överskåpen för att trygga sysselsättningen och säkerställa behovet av RUT-tjänster, eller? Ursäkta om jag framstår som ofattbart dryg men kök som har kyl/frys och överskåp som inte går ända upp till taket måste vara en av de dummaste idéerna sen sparköp försökte sälja "sauna-dräkt" på 80-talet... q(;^pq(;^
pq(;^
pq(;^
p