Hej,
som topic lyder undrar jag om det finns en jordfelsbrytare i anläggningen nedan? (min gissning är att den avlånga bredvid den med blå vridknapp är jfb)
som topic lyder undrar jag om det finns en jordfelsbrytare i anläggningen nedan? (min gissning är att den avlånga bredvid den med blå vridknapp är jfb)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja , Den elcentralen är utruastad med en 4 pol ( 3 fas ) jodfelsbrytare. Den runda knappen till höger är en huvudströmbrytare för hela centralen. Knappen ovanför spaken på jordfelsbrytaren är en testknapp för att kunna prova dess funktion. Jag rekommenderar att du trycker på den minst en en gång öer kvartal för att kolla funktilnen. Då faller spaken neråt antingen till ett läge snett nedåt eller stannar den rakt ut och ljuset slocknar i lgh. För att återställa för man spaken uppåt, om spaken stannar rakt ut behöver man först föra den nedåt och sedan uppåt
Hur man gör är fabrikatberoende. Spak rakt ut indikerar utlöst av jordfel. Spak nedåt indikerar avstängd med spaken.
Hur man gör är fabrikatberoende. Spak rakt ut indikerar utlöst av jordfel. Spak nedåt indikerar avstängd med spaken.
Klicka här för att svara