Hej!

har börjat riva i badrummet då några plattor på golvet börjat låta när man går på dem!

Blev förvånad då det ser ut som att det ej finns något tätskikt?
Eller finns det tätskikt som är inblandat i fixet?
Känns väldigt fel,, reglat cc60 å enkelgips...

Hörn av badrumsgolv med borttagna kakelplattor som avslöjar underliggande konstruktion utan synligt tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rivet badrum med synlig träregel, isolering och brutna bitar av material, inget synligt tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis riven kakelvägg i badrum med synlig gipsskiva och isolering, utan tydligt tätskikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Riven vägg i badrum utan synligt tätskikt, exponerad isolering och fragment av gips och kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser inte som det, tätskikt på väggar är för fegisar ;)
 
ja det ser ju helt ok ut bakom så har ju funkat i 25-30år‍♂️
 
Ja precis , svenska försäkringsbolag och BKR har hittat bra sätt att tjäna / spara pengar genom att lägga kostnader på pöbeln pga sina hittepåregler!
 
Nu är det ju i och för sig inte krav på tätskikt i väggen utanför området omedelbart omkring duschen så det är nog i sin ordning och inget att hetsa upp sig över. ;)
 
Ok!
Detta är där duschen varit monterad! Lite fukt syns i skruven som hållit duschhuvudet uppe!
 
J Jocu skrev:
Ok!
Detta är där duschen varit monterad! Lite fukt syns i skruven som hållit duschhuvudet uppe!
Jaha! Häftigt, det är lite som de bygger dusch i USA. Upp med en mineritskiva och på med kakel.
 
PeterFalun
well det hela säger ju en hel del.
 
W witten skrev:
Nu är det ju i och för sig inte krav på tätskikt i väggen utanför området omedelbart omkring duschen så det är nog i sin ordning och inget att hetsa upp sig över.
Våtzon 2 är det krav, beroende på när det är byggt är det folie eller annat på hela väggen i badrum.

På bild 3 ser man ju rollat tätskikt till vänster om fixet, det lite ljusare grå?
 
Ja det kan det va, bakom fixet så är det en gråaktig färg, dvs inte vanlig gips! Känns väldigt tunt för tätskikt men kan säkert vara det!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.