Hej,
Har fått en vägg borttagen vilket resulterat i två fina(?) hål i parketten. Vill täcka allt med en prefabtröskel men t.ex Duri och Lundbergs har sina i max 120 mm och jag skulle nog, precis på håret, behöva 140 mm.

Någon som har några tips?

Längden är totalt 2900 mm så det vore ju såklart fint med tvåmeterslängd så jag slipper så många skarvar.

Alternativet blir väl att lägga en planhyvlad bräda som tröskel...

Mvh
Joel

Paul-Staffanstorp
Du kan ju alltid få det tillverkat av planhyvlad ek någonstans.

Vet att t.ex Beijer Bygg i Lund gör lite sånt här special ibland i mån av tid.

Ring en snickare så kan han platsbygga en snygg tröskel i vilken storlek som helst.. I min senaste renovering gjorde snickarna en 27cm djup ektröskel. Såg inte hur dom gjorde, men snyggt blev de iaf! ;)

Paul-Staffanstorp
Rrrrr skrev:
Ring en snickare så kan han platsbygga en snygg tröskel i vilken storlek som helst.. I min senaste renovering gjorde snickarna en 27cm djup ektröskel. Såg inte hur dom gjorde, men snyggt blev de iaf! ;)
Jag gör också så normalt sett men precis som du så ser inte kunderna heller hur man gör så jag "gjorde själv" en tröskellist i veckan som gick...
2100mm lång, 60mm bred och 8mmm tjock i ek med rundade kanter för att täcka skarven mellan två parkettgolv i ett valv...

Men istället för att lägga tid på den själv så beställde jag den på Beijer och betalade 275:- för den... ;)

Oftast betydligt dyrare på ett specialsnickeri...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.