Hej! Jag letar efter en timer på 12 timmar för att sätta i garaget för laddaren till elcykeln. Jag har hittat https://www.elbutik.se/product.html/trend-elektronisk-timer-2-polig-2 som hade passat perfekt om det inte var för att den bara går till 8 timmar.

Att sätta något i elcentralen blir svårt eftersom den är diazed, så det skulle i så fall kräva en separat normkapsling i garaget för just detta uttag, men det kanske man kan göra?

Funktionen jag är ute efter är en enkel på-knapp - att pilla med tidur är jag inte så sugen på. :)

Vad är syftet? Är det för att du inte vill ha laddaren på i onödan efter att batteriet är laddat?

useless useless skrev:
Vad är syftet? Är det för att du inte vill ha laddaren på i onödan efter att batteriet är laddat?
Japp, stämmer. Känns onödigt att ha laddaren inkopplad - om inte annat så för brandrisken.

mexitegel mexitegel skrev:
Denna timer har en nedräkningsfunktion som du enkelt startar med en knapp
[länk]
Kan kika på den, men hade hellre haft en "vanlig" knapp.

useless useless skrev:
En modern laddare borde inte dra särskilt mycket ström och det som brukar börja brinna är batterierna under laddning, inte själva laddaren...
Tack, så det är skillnad mellan mobilladdare och dessa lite större laddare menar du? För mobilladdare verkar ju i alla fall kunna brinna... :confused:

Det man oftast läser i nyheterna är att batterier med tveksamt ursprung i billiga hooverboards har börjat brinna. Att själva laddaren börjar brinna är väldigt ovanligt.

M Mikael 81 skrev:
För att svara på min egen fråga... På [länk] finns varianter upp till 12 timmar (720 minuter).
För halva priset kan man sätta en Plejd Controller.
Starta med en knapp, ställ in med telefonen, man ser i telefonen om laddningen är till eller från.

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.