När jag klippte gräset så mötte jag en ca 3cm lång och 1,5/2cm bred sak som gick i gräset.
Tog kort, ond som jag är så döda jag den så ena vingen blev synlig. tog fler kort.
Tyvärr blev nästan alla suddiga.
Men, jag har mött dessa förut också. Nyligen när jag jobbade i motorutrymmet på bilen så hittade jag 1 eller 2 döda. Fast jag har haft isär bilens inredning utan att träffa på något.
Backar jag i minnet så hittade jag något liknande krossad under en kartong ifrån usa/via importör.
Fast det var sisådär 1-2år sedan.
Har inte sett något inne i garaget/huset.
Nu när jag bildgooglade så är det inte riktigt likt. Jag lade inte märke till två långa spröt på huvudet på den jag mötte idag såsom kackerlackbilderna visar.
Den hade inte många små sköldar utan två stora som täckte vingarna.
-vilket iofs stämmer ihop med "vuxen hane" kackerlack bilderna.
Hoppas på att det är något svenskt mesigt djur så jag inte behöver tänka på ringa anticimex för kämpa emot superkackerlackor.
Tog kort, ond som jag är så döda jag den så ena vingen blev synlig. tog fler kort.
Tyvärr blev nästan alla suddiga.
Men, jag har mött dessa förut också. Nyligen när jag jobbade i motorutrymmet på bilen så hittade jag 1 eller 2 döda. Fast jag har haft isär bilens inredning utan att träffa på något.
Backar jag i minnet så hittade jag något liknande krossad under en kartong ifrån usa/via importör.
Fast det var sisådär 1-2år sedan.
Har inte sett något inne i garaget/huset.
Nu när jag bildgooglade så är det inte riktigt likt. Jag lade inte märke till två långa spröt på huvudet på den jag mötte idag såsom kackerlackbilderna visar.
Den hade inte många små sköldar utan två stora som täckte vingarna.
-vilket iofs stämmer ihop med "vuxen hane" kackerlack bilderna.
Hoppas på att det är något svenskt mesigt djur så jag inte behöver tänka på ringa anticimex för kämpa emot superkackerlackor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jo, den gula varianten var lik. Och på andra sidan åkern finns en stor damm.
Den krossade under paketet för några år sedan kanske också var på gräsmattan och att jag prickade den när jag lastade ur kartongen ur bilen... Fast.. varför skulle dessa klättra runt min motor när dom tycks trivas bland vegetariskt miljö.. hum hum..
Tackar för tipset
Den krossade under paketet för några år sedan kanske också var på gräsmattan och att jag prickade den när jag lastade ur kartongen ur bilen... Fast.. varför skulle dessa klättra runt min motor när dom tycks trivas bland vegetariskt miljö.. hum hum..
Tackar för tipset
Klicka här för att svara