3 225 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
finns det nått sätt att få trä att åldras fortare??
Jag skulle vilja att ett nybyggt kök skulle se jätte gammalt ut allså så där gråt.
Finns det nått sätt??
Finns det nått sätt??
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 631 inlägg
Det finns ett pulver som blandar i något, det är många ås sedan jag använde det, tror att det heter silver...... någoting, men färgbutikerna (fack färgbutik) har koll på detta, så det skall inte vara svårt att hitta.
man får var försiktig med mängden pulver då man inte ser det färdiga resultatet direkt, det mörknar ju med tiden också så att trät ser gammalt ut.
man får var försiktig med mängden pulver då man inte ser det färdiga resultatet direkt, det mörknar ju med tiden också så att trät ser gammalt ut.
Nej det är nog inte järnvitriol som HEM2121 menar. Det finns ett pulver som heter Silverbets som man kan använda tillsammans med järnvitriol för att se gråningen medetsamma och slippa vänta. Det är nog det du tänker på.
Jag vet inte om man kan använda enbart silverbets för att få ett bra resultat. Men dte borde man kunna eftersom det är en vanlig bets.
Herdins säljer kolla deras hemsida http://www.herdins.se/bets/vara-betser__81 där står om det och på färgkartan finns silver.
Jag vet inte om man kan använda enbart silverbets för att få ett bra resultat. Men dte borde man kunna eftersom det är en vanlig bets.
Herdins säljer kolla deras hemsida http://www.herdins.se/bets/vara-betser__81 där står om det och på färgkartan finns silver.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 631 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 631 inlägg
Vill minnas att när man strök på det syntes det inte (i stort sett färglös) hur färgen blev direkt utan man fick vänta ett par timmar för att se resultatet. Möjligen var det så att det oxiderade med luften?
Grått blev det i allafall och det mörknade mer och mer för varje år. Från ljusgrått -mellangrått. Hoppas denna beskrivning hjälper till att klura ut vad det var jag köpte i pulverform.
Grått blev det i allafall och det mörknade mer och mer för varje år. Från ljusgrått -mellangrått. Hoppas denna beskrivning hjälper till att klura ut vad det var jag köpte i pulverform.
Redigerat:
Klicka här för att svara