2 304 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Finns det nån norm på det här ?
Jag undrar om det finns nån norm på hur man gör med ändskarvar på gips i tak, kottlar man de mellan ändskarvarna ?
Vår byggare har endast längsgående reglar i taket på cc 30 men jag undrar om man inte skall ha kottlingar mellan de korta gipsskarvarna ? eller ?
De är nämligen en del glipor på 5-10mm där min målare tyckte det var konstigt att det inte satt kottlingar där, det blir svårt att spackla och gipsspackla om det inte är kottlat bakom sa han. Undrar om jag kan hävda att det skall vara det till min byggare ?
Tacksam för svar ..
Vår byggare har endast längsgående reglar i taket på cc 30 men jag undrar om man inte skall ha kottlingar mellan de korta gipsskarvarna ? eller ?
De är nämligen en del glipor på 5-10mm där min målare tyckte det var konstigt att det inte satt kottlingar där, det blir svårt att spackla och gipsspackla om det inte är kottlat bakom sa han. Undrar om jag kan hävda att det skall vara det till min byggare ?
Tacksam för svar ..
Klicka här för att svara