Det finns ju inga dumma frågor har jag hört........ :-[ Men finns det någon anledning att inte montera in fläkten i våran nya braskamin ( Camina 610 ) Vi har redan en men montören missade den när han monterade. Men den går att sätta i i efterhand. Och den syns väl inte ändå för utom en av och på knapp? eller?? Många frågor är det..
Tacksam för svar, han ska komma och göra klart i morgon.

MVH
Hon som förhoppningsvis får tända en brasa i jul. :)

Lite sent kanske men änndå..

Mina föräldrar har en kamin med inbyggd fläkt för att snabbt kunna sprida värmen.

Den suger in luft underifrån o sprider värmen upp i taket..  Jätte effektivt.

Problemet är att man kan inte på något enkelt sätt komma åt att rengöra fläkten..  så varje gång man sätter i gång fläkten så gäller det att man har damsugaren redo o suga upp allt dam, fjädrar (pappeoja) o likande som fläkten kastar ut i rummet.. = mindre kul..  vilket resulterar att fläkten inte används..

Mitt råd är alltså se till att ni kan komma åt o rengöra fläkten då o då..  det kan man i stort sätt inte göra hos mina förälldrar..   >:(

korkad tillverkad.. dock så är deras kamin från tidigt 80-tal..

Nej då det var inte försent :) Vi ska göra färdigt på måndag. Bra att höra att den är effektiv, och den här ska man ta ut och rengöra ibland står det i bruksanvisningen. Jag tänkte att det är nog dumt att inte sätta in den när vi ändå har en. Det är ju som du säger, bara att låta bli att använda den om man vill ::)

Tack för ditt svar ocg God Natt

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.