Y Ylex skrev:
Hej

De bygger all från södra Halmstad (en hel del i varberg tror jag) och upp till Dalsland, mycket i GBG och västra sverige
Vi är nöjda som tusan, beställde även garaget nu modulbyggt i fabrik. En mini-kopia av huset. Vattentätt på en dag
Dyrt blir det alltid att bygga hus, ingen som någonsin sagt ngt annat vad jag vet.

Det jag tyckte från början var negativt var att deras totalentreprenad inte innehöll mark jobbet (VA, EL, Schakt osv) eftersom jag var så inne på att inte göra ett skit själv alls då jag hade totalrenoverat en annan kåk och orkade inte.

Men deras upplägg är bra, man anlitar en markentreprenör som gör efter deras ritning och sedan så blir det självklar massa annat som inte har med husgrunden att göra i samband, detta hade blivit riktigt dyrt om man även hade haft grundarbetet med i kontraktet. DT formar och gjuter och bygger klart hela kåken. Perfekt enligt mig. Dock som i alla projekt, så blir det bättre om man är med och driver det lite från sin sida och kolla upp "detaljer"
4.9/5 i betyg
Hej!
Ska bygga. Tittar på lite olika husfirmor fortfarande. Vill gärna vet mer om DT.

Tycker de skötte sig snyggt.
Alltingvar inte spikrakt mest med kommunikationen men de löste allt och byggde ett fint hus till oss. Även garanti problem har de tagits sig an.
Bra pris med. Om man nu kan säga det av att bygga överhuvudtaget.
Ägarna Marie och Thomas känns ärliga och bra att jobba med.
Hälsa från Alex på Orust.

Y Ylex skrev:
Tycker de skötte sig snyggt.
Alltingvar inte spikrakt mest med kommunikationen men de löste allt och byggde ett fint hus till oss. Även garanti problem har de tagits sig an.
Bra pris med. Om man nu kan säga det av att bygga överhuvudtaget.
Ägarna Marie och Thomas känns ärliga och bra att jobba med.
Hälsa från Alex på Orust.
Tack Alex för utförligt svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.