Baalzamon skrev:
Bäst förslag hittills, dom var ju lite slimmade och stilen passar bra också, det är en stuga byggd i gammal stil. Egentligen skulle jag vilja ha all el från samma serie, men det lär bli dyrt
Ett rörutsläpp med ett litet nätt utanpåliggande lamputtag ovanpå tror jag är det "mest diskreta" som går att få.

Styrman_jansson skrev:
Ett rörutsläpp med ett litet nätt utanpåliggande lamputtag ovanpå tror jag är det "mest diskreta" som går att få.
Utanpåliggande uttag brukar bygga ut rätt mycket. Men man skulle förståss kunna ta upp ett hål och försänka hela uttaget en bit

Baalzamon skrev:
Utanpåliggande uttag brukar bygga ut rätt mycket. Men man skulle förståss kunna ta upp ett hål och försänka hela uttaget en bit
26mm som Eljos lamputtag vägg tycker jag inte är mycket alls, och 65*65 med fasade kanter är bra mycket mindre än infällda diton.

Renova hittar jag faktiskt inget utanpåliggande alls..fast eljos hemsida verkar inte funka.

Redigerat:
Rikard Ågren skrev:
Renova-serien är väl inte så fruktansvärt dyr. Beror ju såklart på hur stor stugan är
Definera fruktansvärt, 2-3ggr så mycket får man allt räkna med.

Värst blir det ju om man skall ha dimrar, termostater, timerar och annat mera avancerat, då kostar det pengar. Men jag överväger ändå att satsa på renova, stugan är ju inte stor så blir inte så farligt ändå

Tänk i så fall på att köra jäkligt försiktiga 70-hål för dosor, för apparaterna täcker mycket mindre än t.ex. Trend eller andra fabrikat. Jobbigt att upptäcka det efteråt menar jag :)

Bra tips!
Det finns ju speciella förstorningsringar som skall täcka märken efter gamla fyrkantiga apparater, men dom använder man ju inte om man inte måste.

Mikael_L
Danne031 skrev:
Definera fruktansvärt, 2-3ggr så mycket får man allt räkna med.
Jag kollade elbutik, lite snabbt bara. Jag tycker Renova verkar ligga på ca 50% mer än Eljo trend. Inte så farligt väl ...

Men nu har jag bara jämfört några vanliga strömställare samt jordat dubbeluttag.
Inga dimmers eller andra specialprylar.

OK, jag ger mig :) Ska man ha bara en apparat är det ju ingen större sak

Men nu verkar TS vara inne på att sätta Renova i hela stugan

Tapetskydden rekommenderas ej. Jag upplever de som groteska! Se till att köra försiktigt med hålsågen så att du slipper skydden!

Danne031 skrev:
26mm som Eljos lamputtag vägg tycker jag inte är mycket alls, och 65*65 med fasade kanter är bra mycket mindre än infällda diton.

Renova hittar jag faktiskt inget utanpåliggande alls..fast eljos hemsida verkar inte funka.
Renova utanpåliggande består av de infällda apparaterna med tunn eller tjock ram till. Det enda som jag vet finns speciellt för utanpåliggande är kulodosor.

Renova utanpåliggande är inte diskret utan syns. Dock tycker jag, speciellt lamputtag, att de flesta apparater är ganska estitiskt tilltalande. Speciellt med en riktigt prydlig kuloinstallation till.

Han skulle väl fälla in en dosa?

Jag har inte bestämt än. Förmodligen blir det helt enkelt en vanlig dosa med renovas lamputtag i, den bygger ut ganska lite och är dessutom snygg

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.