Jag skulle vilja sätta ett uttag högst upp i en fönsterkarm, antingen en lampkontakt eller vanlig stickkontakt. Skall vara för att kunna sätta en adventssjtärna eller liknande i förståss. Men resten av året vill jag att uttaget skall synas så lite som möjligt.

Finns det något system med dosor och uttag som är mindre en vanliga standard? En infälld lampkontakt borde inte behöva vara mer än 4-5cm bred, men det är ju frågan om det finns någon sådan standard och i såna fall var man får tag på grejerna?

Mindre dosor finns inte, alternativet är att sätta ett utanpåliggande lamputtag, det är lite mindre men sticker ut lite mer.
Svårt fall just detta, hemma hos morsan har jag gömt ett par bakom gardinerna.

Vill helst inte att det skall sticka ut, idealet hade varit en rund kontakt som var infälld och gick jämt med karmen, alltså inte stack ut alls

ELKO Plus med lock kanske?
Foto3772_1.jpg
Maal3772_1.gif

Även ELJO Senso med lock är ganska osynlig

Jo det får väll bli något sådant. Som fotografen sa så göms det ju en del bakom gardinen också

utanpåliggande lamputtag för vägg är ju rätt små..

Ja, men inte petskyddade så dom får inte sitta under 1,7m

Hur är det med lamputtagen i Eljos Renova-serie? De borde vara lite nättare än de fyrkantiga. Har aldrig monterat någon sådan. Finns dock bara 1-vägs

83x17,5 enligt Eljos hemsida.

Fortfarande inte petskyddade

Han ska ju ha dem ovanför fönstret?

spinout skrev:
Ja, men inte petskyddade så dom får inte sitta under 1,7m
Men i karmen i överkant fönstret är det mer än 1,7m så det är lugnt

Aha, i karmen. Läste lite för fort.

Rikard Ågren skrev:
Hur är det med lamputtagen i Eljos Renova-serie? De borde vara lite nättare än de fyrkantiga. Har aldrig monterat någon sådan. Finns dock bara 1-vägs
Bäst förslag hittills, dom var ju lite slimmade och stilen passar bra också, det är en stuga byggd i gammal stil. Egentligen skulle jag vilja ha all el från samma serie, men det lär bli dyrt

Redigerat:
Renova-serien är väl inte så fruktansvärt dyr. Beror ju såklart på hur stor stugan är

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.