1 409 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Finns det IP44 uttag med spännings indikering
Jag vill styra motorvärmaren på ett smidigare sätt och tänkte testa med nexas trådlösa relä och programmerbara fjärr. Tanken är att köpa WMR-3500 som man monterar bakom uttaget inne i dosan så att man slipper en störande apparat som lossnar när man drar ur sladden osv. Och styrningen får den programmerbara fjärren TMT-918 sköta.
Är det någon som har erfarenheter av den fjärrkontrollen?
Jag har väldigt nära mellan köksfönster och garaget så räckvidden borde inte vara ett problem om den får ligga i fönstret.
Men min erfarenhet säger att när det gäller trådlöst så vill man kunna se att signalen gick fram.
Så därför undrar jag om ni har bra tips på IP44 uttag som lyser när det är spänningssatt.
Hittar jag inte det så får jag kanske sätta ett dubbel uttag med en lampa i ena, men det vore ju optimalt med en indikerings led bara.
Är det någon som har erfarenheter av den fjärrkontrollen?
Jag har väldigt nära mellan köksfönster och garaget så räckvidden borde inte vara ett problem om den får ligga i fönstret.
Men min erfarenhet säger att när det gäller trådlöst så vill man kunna se att signalen gick fram.
Så därför undrar jag om ni har bra tips på IP44 uttag som lyser när det är spänningssatt.
Hittar jag inte det så får jag kanske sätta ett dubbel uttag med en lampa i ena, men det vore ju optimalt med en indikerings led bara.
Hittade ett uttag nu från Exxact där det står Led indikering, det borde ju vara det jag söker. Men 240kr plus extra material för att det ska bli IP44 då blir jag lite snål, finns det något billigare kanske
Ett tråkigt och billigt alternativ är ju att köpa Julas relä med indikering och programmerbara fjärr men då blir det inte infällt och av märket anslut.
Ett tråkigt och billigt alternativ är ju att köpa Julas relä med indikering och programmerbara fjärr men då blir det inte infällt och av märket anslut.
Nej utbudet verkar vara mycket litet, men det var lite därför jag frågade här då bh forumet brukar ha svar på i stort sätt allt. Men jag testar nog utan indikering, man ska ju inte skapa problem som inte ännu finns.
Men det är trevligt när man blir riktigt nöjd med något även om det är en liten grej.
Men det är trevligt när man blir riktigt nöjd med något även om det är en liten grej.
Gren kontakt i uttaget sedan koppla den till en julgransslinga som du buntar ihop med motorvärmar kabeln. Gärna en ljusslinga som har rinnande ljus.
Borde bli cool effekt. Tror jag ska fixa det till frugans bil.
Borde bli cool effekt. Tror jag ska fixa det till frugans bil.
Haha ja varför finns inte motorvärmar kablar med led slinga i undrar man ju nu. Sen ska grannen va värre och så slutar det så här http://www.youtube.com/watch?v=rmgf60CI_ks
Klicka här för att svara