8 088 läst ·
53 svar
8k läst
53 svar
Finns det intresse för en sån här maskin
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
Hep skrev:
Jag hittade den här filmen om en totalrenovering av en (nästan) likadan maskin. Där hade jag kunnat hitta en del svar innan jag terroriserade er. Fast nu kan jag ge tillbaka lite, för här kan den finnas en del idéer för andra än mig.
Jag som bara ville fixa en fjäder och en elkontakt. Nu fick jag plötsligt stor lust att polera bort rost och köpa en metallsvarv. Skit.
[media]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack men nej tack till fler maskiner. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv, som lyckades tacka nej till en bänkslip som stod bredvid borrmaskinen.
Nästan lika stolt över att borrmaskinen nu har en fungerande fjäder igen. Era tips ledde mig på rätt väg och videon visade hur det skulle göras.
Nästan lika stolt över att borrmaskinen nu har en fungerande fjäder igen. Era tips ledde mig på rätt väg och videon visade hur det skulle göras.
Jo, det är det alldeles säkert. Nu när du säger så, och heller ingen här opponerat sig, så är jag också rätt säker på att det är just en myt. 😊Jag har själv inte plockat isär min eller tittat på någon film, men ska nog åtminstone göra det sista. Börjar med den du länkat till HEP. 👍Rickard. skrev:
Jag kommer troligen behöva frakta min inom ett par månader, och kan jag göra det med den liggande, så är det ju mycket enklare.
Nu börjar det likna något. Jag fick ordning på fjädern, nu har den fått el, jag har smörjt som diverse googelsökningar beskrivit och öppnat huven utan att hitta något konstigt. Nu ska det bara byggas en stadig hylla någonstans och sedan är jag redo att borra. Eller inte riktigt - jag ska putsa och feja lite först.
Ett par filmer till er experter så att ni kan bedöma om den låter som den ska. Den andra filmen visar en tydlig mjukstart i snabbläget. Så har jag inte hört på andra borrmaskiner - är det den eftermonterade siemenslådan som fixat det.
Ett par filmer till er experter så att ni kan bedöma om den låter som den ska. Den andra filmen visar en tydlig mjukstart i snabbläget. Så har jag inte hört på andra borrmaskiner - är det den eftermonterade siemenslådan som fixat det.
Verktygstokig
· Halland
· 8 130 inlägg
När vi ändå är inne på ämnet din maskin så är jag nyfiken hur det funkar med ek-förhöjningen nu när du levt med den ett tag?Hep skrev:
(Ligger dom stora metallborrarna oanvända kvar i lådan så kanske dom skulle göra mer nytta hemma hos mig 😉)
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Finns det intresse för en begagnad vedpanna med 2 ackumulatortank på (750 liter)?
Värme allmänt -
Pavaflex , finns det intresse av denna issolering som följde med fastigheten (124 skivor) Västerås
Isolering -
Finns intresse för gamla årgångar magasinet GDS/Gör det själv? Stockholm
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Finns det något intresse för träd
Häckar, Buskar & Träd -
Finns det intresse för en gammal aga-spis?
Kök