Har precis fått garageporten monterad och det skiljer ca 3cm från högsta till lägsta punkt. Jag kommer behöva spackla en klack på ca 5mm - 3.5mm lägsta/högsta punkten, men nu börjar ju temperaturen gå ner mot 0 och ev även under på nätterna.
Är det något flytspackel som klarar av att härda under dom temperaturerna, eller måste jag försöka bygga in och köra med värmefläkt tills det härdat klart?

Nyinstallerad garageport med ojämn anslutning till grusuppfart, höjdskillnad synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tänkte som sagt flytspackla en klack för att sedan spackla med trögare spackel en ganska skarp lutning åt båda hållen, men den lutningen kan jag göra till våren/sommaren nästa år då det inte är någon panik. Däremot måste jag får till klacken innan snön kommer.

Jag har tänkt göra samma sak, men för min del väntar jag till våren. Jag har inte kollat vad weber har för massor men min tanke var att köpa finja 560 som är till för att klara utomhusbruk och den ska läggas i minst 10 plusgrader (underliggande material ska hålla minst tio grader). Finja 560 är gångbar efter 1-2 timmar. Med andra ord flyter man på förmiddagen så lär det vara lugnt till kvällen. Skulle det vara så kan man ju alltid lägga en isoleringsskiva ovanpå för att behålla lite värme.

Edit: min tanke är att fixa fallet när det börjar härda.

Blir nog lite tight ändå. Men ska prova plastas ingången och sedan köra med värmefläkten och försöka få det till ca 15-20 grader konstant så får den stå och tugga på 2-3 dagar tills det stelnat.

Fallet spacklar jag senare nästa år istället. Men måste få dit klacken så det slutet tätt i vinter. För annars kommer det blåsa in massor av snö där det är som mest glipa (3.5cm).

Så länge det inte fryser bör det väl härda, även om det tar tid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.