Lite impuslivt shoppade som slog snett ><.
Köpte en Bosch Professional GKS 190 och en Bosch SFN 800 styrskena och tänkte att det här kommer funka bra då Amazon rekommenderade skenan för sågen.

Väl hemma och uppackad insåg jag att det inte alls funkar, sågen har ingen möjlighet att sitta fast i skenan och efter en del googlande kom jag fram till att den tydligen inte alls är kompatibel. Efter att ha googlat än mer på adaptrar har jag enbart hittat denna från Bosch (https://www.bosch-professional.com/...a-till-handhallna-cirkelsagar-2868138-ocs-ac/) men tyvärr är ju beskrivning helt värdelös ><. Skulle den funka för att göra så att jag kan använda skenan eller har nån några andra tips på adaptrar som skulle funka?

TinyWiking TinyWiking skrev:
Lite impuslivt shoppade som slog snett ><.
Köpte en Bosch Professional GKS 190 och en Bosch SFN 800 styrskena och tänkte att det här kommer funka bra då Amazon rekommenderade skenan för sågen.

Väl hemma och uppackad insåg jag att det inte alls funkar, sågen har ingen möjlighet att sitta fast i skenan och efter en del googlande kom jag fram till att den tydligen inte alls är kompatibel. Efter att ha googlat än mer på adaptrar har jag enbart hittat denna från Bosch ([länk]) men tyvärr är ju beskrivning helt värdelös ><. Skulle den funka för att göra så att jag kan använda skenan eller har nån några andra tips på adaptrar som skulle funka?
Den adaptern funkar inte till Bosch/Mafell-skenor, endast Festool&Co-skenor.
Sen avråder jag verkligen från adapter av den typen, blir knappast bättre än att köra frihand mot kanten av skenan.
Returnera och skaffa en kompatibel såg (y):)

• Gilla
TinyWiking
  • Laddar…
Adaptern det länkas till är nog till de äldre Bosch skenorna utan gummiläpp, de som var 140cm långa. Har nog en sådan kvar i någon gömma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.