Vi hade en firma som handspacklade källargångarna i ett FF-hus. (Varför man handspacklade vet jag ej men jag gissar att de anslutande förråden som inte spacklades var orsaken)
Jag noterade att golvet hade många "ryggar" från spackspade och dessutom mycket o många grova porer. Ungefär som att spacklet var för torrt när man spacklar o därmed inte gav en jämnhet.
Jag kontaktade direkt styrelsen om läget o berättade att golvet kommer bli svårt att hålla rent. Nu tror jag golvet är ett år gammalt, o h det är just våttorkat o ser ut såhär :
Vad är egentligen fackmannamässigt undrar jag? Är det bara valet av spackel o metod? Inte på utförandet? Var är ok o inte ok?
Jag noterade att golvet hade många "ryggar" från spackspade och dessutom mycket o många grova porer. Ungefär som att spacklet var för torrt när man spacklar o därmed inte gav en jämnhet.
Jag kontaktade direkt styrelsen om läget o berättade att golvet kommer bli svårt att hålla rent. Nu tror jag golvet är ett år gammalt, o h det är just våttorkat o ser ut såhär :
Vad är egentligen fackmannamässigt undrar jag? Är det bara valet av spackel o metod? Inte på utförandet? Var är ok o inte ok?
Klicka här för att svara
