Jag håller på att planera för ett badrumsbygge i ett äldre trähus.

Helst hade jag såklart velat bygga ett fint badrum med rutigt klinkergolv och fint kakel. Men tidspress och budget sätter lite hinder.

Så är plastmatta ett alternativ?

Kikat lite snabbt på mattor och det mesta ser rätt bedrövligt ut om jag ska vara ärlig.

Gummimatta hade varit fint med sin enhetliga färg, men det verkar inte vara godkänt för våtutrymmen.

Så finns det plastmattor som inte har någon konstig struktur, omotiverade mönster och inte låtsas vara något annat material än det är? Alltså något med en solid, slät yta?

j.f.s j.f.s skrev:
Kan detta vara något?
[länk]

Kika på kollektionen Solids
Tack! Ska se om man kan hitta någon som har prover på det så att man kan se det live.

Varit och kikat på forbo solids, och visst det är bättre än det mesta, men ska vara svårt att få tag i och känns också lite billigt på nåt sätt, färgerna är inte heller riktigt rätt utan känns lite off i toner.

Så finns fler alternativ?

Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Vi har denna: Kiruma CHARCOAL Aquarelle Våtrumsmatta Badrum (tarkett.se)
Nja, den har mönster för att likna nåt annat än det är. Vill ha en solid yta som inte skäms för att vara plast.

S sin skrev:
Nja, den har mönster för att likna nåt annat än det är. Vill ha en solid yta som inte skäms för att vara plast.
Ja den har ett svagt mönster, men jag tycker personligen inte den liknar något annat än en plastmatta. Helt enfärgade golv har nackdelen att allt syns på dem så de behöver städas oftare.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Ja den har ett svagt mönster, men jag tycker personligen inte den liknar något annat än en plastmatta. Helt enfärgade golv har nackdelen att allt syns på dem så de behöver städas oftare.
Men inte det jag är ute efter alls.

Tänker att det antingen ska vara mer som enfärgad linoleum. Forbos solids hade kunnat vara ok om inte färgerna kändes lite fel i tonerna.

Någon som vet en annan tillverkare av våtrumsmatta i solida färger?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.