2 867 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Fina färgsättningar på träfasader
På konsumentens sida
· 3 421 inlägg
Du kan läsa artikeln här: Fina färgsättningar på träfasader
Tack för ett trevligt och inspirerande reportage!
Här finns mycket att förbättra i Sverige vad gäller hur ensartat folk målar sina hus, särskilt nybyggda småhus.
Här finns mycket att förbättra i Sverige vad gäller hur ensartat folk målar sina hus, särskilt nybyggda småhus.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Roligt att du gillar det. 
Jag håller med, det vore trevligt med mer färg på husen.
Jag håller med, det vore trevligt med mer färg på husen.
Bra inspiration!
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Det kan det ju vara. Jag tycker bara att det röda med svarta knutar såg ut som slamfärg.
Inför att vi skulle byta till träfasad så fick vi i den byggnadsvårdsbutik vi köpte linoljefärgen hjälp med färgrådgivning på ca en timme. Vid bokningen fick vi uppge ungefär vad vi var intresserade av så att hon kunde förbereda. Fick jättebra kulörer till slut och bra tips på vad man ska tänka på och vad som funkar och inte funka. Kan varmt rekommenderas att söka upp något liknande.
När vi i Nordsjöbutiken ville få hjälp fick vi i princip se stället med "standardfärgerna"...
När vi i Nordsjöbutiken ville få hjälp fick vi i princip se stället med "standardfärgerna"...
Stryk fasaden tunt med en blandning av lite balsamterpentin och linolja när du märker att fasaden tagit lite törnar...så slipper du måla om...beroende på kulör mörk eller ljus så tar solen olika hårt...på olika sidor av huset...
syntetfärger är ett gissel...
syntetfärger är ett gissel...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Finåterställning efter dränering
Grund & Markarbeten -
Hur gräsmatta blir finare
Gräsmatta -
Hur ska jag behandla denna gamla fina dörr till ett funkishus?
Byggnadsvård -
Fina sprickor i vår brunn i duschen.
Badrum -
Gamla hus, träfasader, färgsättningar och inspiration.
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design