1 255 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Filosofisk fråga angående luckor + bänk
Hej alla!
Jag bara måste fråga hur ni ser på följande: vi har köpt en ny lägenhet och man får göra val av luckor osv inom vissa ramar. Standard är släta vita luckor (Myresjökök), men vi funderar på något slags trä istället, björk eller ek kanske. Samtidigt är vi förtjusta i massiva träbänkskivor. Hur gör man då med skivan? man vill ju gärna att bänkskivan bryter av lite, så man kanske inte ska ha samma träslag? Sten är snyggt, men det ingår tyvärr inte. Laminat av alla slag kan man få. Golvet skall tydligen vara ekparkett.
Snälla, vad tror ni, behöver råd! Har läst flera inlägg men blir ej klokare.
Desperat,
Deselby
Jag bara måste fråga hur ni ser på följande: vi har köpt en ny lägenhet och man får göra val av luckor osv inom vissa ramar. Standard är släta vita luckor (Myresjökök), men vi funderar på något slags trä istället, björk eller ek kanske. Samtidigt är vi förtjusta i massiva träbänkskivor. Hur gör man då med skivan? man vill ju gärna att bänkskivan bryter av lite, så man kanske inte ska ha samma träslag? Sten är snyggt, men det ingår tyvärr inte. Laminat av alla slag kan man få. Golvet skall tydligen vara ekparkett.
Snälla, vad tror ni, behöver råd! Har läst flera inlägg men blir ej klokare.
Desperat,
Deselby
Eftersom ni är förtjusta i träbänkskiva, ska ni nog hålla er borta från träluckor. Speciellt eftersom golvet måste va trä. Mitt råd är välja vita luckor och ekskiva till ekgolvet. Tror det blir ett kök som håller oavsett trender och därmed inte lika lätt att tröttna på.
¤ maria ¤ skrev:
Vi har en svart bänkskiva med lite mönster i i vårt ekkök och vi tycker iaf att det ser bra ut. Tyvärr har jag inte lagt ut nån bild på hur det ser ut när golvet är lagt men det kanske ger ett litet hum iaf.
http://www.byggahus.se/yabbfiles/Attachments/Picture_010.JPG
http://www.byggahus.se/yabbfiles/Attachments/Picture_010.JPG
Hej!
En del gör ju olika på över och underskåp nu för tiden.
Vita släta underskåp, Ekskiva, vitt kakel och släta ek-överskåp kunde vara en variant också. Inte lika klassiskt som " ¤ maria ¤ "'s förslag, men ger förmodligen ett intryck av mer trä.
/pinebar
En del gör ju olika på över och underskåp nu för tiden.
Vita släta underskåp, Ekskiva, vitt kakel och släta ek-överskåp kunde vara en variant också. Inte lika klassiskt som " ¤ maria ¤ "'s förslag, men ger förmodligen ett intryck av mer trä.
/pinebar
Tack för alla era goda råd!!! Det lutar åt träluckor för min make har redan levt med vita luckor i ett antal år. Det var jättefint med svartfärgade bänkar av alla slag som ni föreslog, det håller jag med om, vi får ta oss en titt på det. Det är så mycket att tänka på med alla valen så jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag slipper göra själva jobbet också som ni andra gör!
Återkommer nog när paniken når badrummet...
Återkommer nog när paniken når badrummet...
Klicka här för att svara