Hej alla!

Jag bara måste fråga hur ni ser på följande: vi har köpt en ny lägenhet och man får göra val av luckor osv inom vissa ramar.  Standard är släta vita luckor (Myresjökök), men vi funderar på något slags trä istället, björk eller ek kanske. Samtidigt är vi förtjusta i massiva träbänkskivor. Hur gör man då med skivan? man vill ju gärna att bänkskivan bryter av lite, så man kanske inte ska ha samma träslag? Sten är snyggt, men det ingår tyvärr inte. Laminat av alla slag kan man få.  Golvet skall tydligen vara ekparkett.

Snälla, vad tror ni, behöver råd! Har läst flera inlägg men blir ej klokare.
Desperat,
Deselby

Eftersom ni är förtjusta i träbänkskiva, ska ni nog hålla er borta från träluckor. Speciellt eftersom golvet måste va trä. Mitt råd är välja vita luckor och ekskiva till ekgolvet. Tror det blir ett kök som håller oavsett trender och därmed inte lika lätt att tröttna på.

¤ maria ¤ skrev:
Eftersom ni är förtjusta i träbänkskiva, ska ni nog hålla er borta från träluckor. Speciellt eftersom golvet måste va trä. Mitt råd är välja vita luckor och ekskiva till ekgolvet. Tror det blir ett kök som håller oavsett trender och därmed inte lika lätt att tröttna på.
:D Kunde inte sagt det bättre själv :o

Tack för alla råd!! Men om man då vänder på det och säger att man har träluckor och ekgolv, vilken slags bänkskiva har man då...? Någon slags laminat?
Tack igen, alla tips uppskattas,
Deselby

jag tror också att vita luckor och massiv trä-bänkaskiva skulle bli toppen!
vill ni har träluckor skulle jag nog satsa på en svart/grå skiva. Det tycker jag är snyggt mot träluckor :)

Svart laminat är inte så svart som man tror utan vissa skivor har rörelse i sig, tycker jag är jättesnyggt till ekluckor.

ja svart är snyggt mot ek... vi har en svart stenmönstrad laminat
-skiva till vårt ekkök, tycker det blev jättebra! skivan är som sagt mönstrad och inte helsvart...

Hej!

En del gör ju olika på över och underskåp nu för tiden.
Vita släta underskåp, Ekskiva, vitt kakel och släta ek-överskåp kunde vara en variant också. Inte lika klassiskt som " ¤ maria ¤ "'s förslag, men ger förmodligen ett intryck av mer trä.

/pinebar

Tack för alla era goda råd!!! Det lutar åt träluckor för min make har redan levt med vita luckor i ett antal år. Det var jättefint med svartfärgade bänkar av alla slag som ni föreslog, det håller jag med om, vi får ta oss en titt på det. Det är så mycket att tänka på med alla valen så jag kan bara tacka min lyckliga stjärna att jag slipper göra själva jobbet också som ni andra gör!

Återkommer nog när paniken når badrummet...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.