Spännande att höra alla åsikter!
Jag för egen del kan säga att hade det blivit totalförbud för dryck och snacks på bio hade ingen i min familj satt sin fot där, för oss är det halva grejen. Angående att störa andra så tycker jag det är på ungefär samma sätt som debatten Hur mycket hänsyn måste jag visa mot mina grannar när jag bor i lägenhet? Vill man ha knäpptyst runt sig eller sitta med death metal på i bakgrunden medan man har på filmen så hör man inte hemma på bio. Är man en sån som jag som köper godis utan papper och viker ner alternativt river av halva godispåsen innan filmen börjar, och använder inte mobilen alls, då kan jag sitta och tugga på mitt lösgodis med gott samvete. :p

Redigerat:
  • Gilla
Svante Svenson och 3 till
  • Laddar…
Det vore bättre om filmstaden hade ett attraktivt erbjudande vad gäller smak och pris så skulle ingen köpa i kiosken bredvid.

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
P
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Spännande att höra alla åsikter!
Jag för egen del kan säga att hade det blivit totalförbud för dryck och snacks på bio hade ingen i min familj satt sin fot där, för oss är det halva grejen. Angående att störa andra så tycker jag det är på ungefär samma sätt som debatten Hur mycket hänsyn måste jag visa mot mina grannar när jag bor i lägenhet? Vill man ha knäpptyst runt sig eller sitta med death metal på i bakgrunden medan man har på filmen så hör man inte hemma på bio. Är man en sån som jag som köper godis utan papper och viker ner alternativt river av halva godispåsen innan filmen börjar, och använder inte mobilen alls, då kan jag sitta och tugga på mitt lösgodis med gott samvete. :p
Jag går knappt på bio. Sist var den filmen med will smith som jagar sin dubbelgångare, så de var några år sen sist.
Men jag gick på bio för stor skärm och bra ljud. Bodde i lägenhet då och bra ljud och stor skärm kör man inte i lägenhet.
Så jag ser gärna att folk är tysta runt om mig om jag lägger pengar på bio =) Då var vi 4 st i salongen av typ 100 platser.

• Gilla
roger2011
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag kör alltid salong 1 på Rigoletto så kan man dricka champagne till filmen. Nu har jag dock inte varit på bio sedan Hateful eight :)
Bra idé för Filmstaden!

De kan erbjuda filmvisning med champagne, kaviar, gåslever, tryffel, ja egentligen all form av livsmedel som anses dyrt och exklusivt.

Borde väl locka alla Stockholms krisande gubbar med låg självkänsla och stort bekräftelsebehov? :)

• Älska
cope
  • Laddar…
P Project Mellangården skrev:
Bra idé för Filmstaden!

De kan erbjuda filmvisning med champagne, kaviar, gåslever, tryffel, ja egentligen all form av livsmedel som anses dyrt och exklusivt.

Borde väl locka alla Stockholms krisande gubbar med låg självkänsla och stort bekräftelsebehov? :)
Inte min idé de kör detta koncept redan på Rigoletto

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Det var längesedan jag var på bio och redan då fick man nästintill vada i popcorn och godispåsar som låg över hela golvet. Skorna klistrade fast av all utspilld läsk.

Film gör sig bäst hemma där man kan titta i lugn och ro och slipper en massa folk som sitter ivägen, pratar högt mellan tuggorna och leker med mobiltelefonerna istället för att se på filmen.

• Gilla
Flere-Imsaho och 5 till
  • Laddar…
Personligen tycker jag det alltid varit konstigt att man fått ta med sig medhavd mat/snacks/dryck mm.

Man får ju inte ta med sig egen mat till t.ex en sportbar.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Bild av Svenska bio biografens exteriör i skymningen med belysning och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

:cool::ok:

• Gilla
Fartland
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
vilken annan näringsidkare tillåter medhavd matsäck/snacks/mat/dryck etc?
SJ, bussbolag, flygbolag... Jag skulle vilja se den butik där personalen hoppar på mig för att jag exempelvis äter godis ur en påse i fickan. Ärligt talat de flesta näringsidkare vars primära affärsidé inte är försäljning av förtäring.

Nu verkar Filmstadens primära affärsidé gå i den riktningen och ska jag handla förtäring finns det andra etablissemang jag hellre frekventerar. :D

• Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
YtterligRe ett exempel på duktiga journalister som rör upp en storm i ett grogglas…

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Bion är en döende verksamhet och det här är bara en av de sista dödsryckningarna.

Förr i tiden och skulle se på film hemma så satt man i sin gillestuga och TV:n var på ynka 26-28 tum med mono-ljud. Då var det ett stort lyft att få gå på bio. Idag sitter de flesta med en TV på 65 tum och uppåt och ofta ett helt ok ljud i form av en soundbar då vinner man inte så mycket på att gå på bio. Tvärtom så drabbas man av massa oönskad reklam samt prassel och prat från de andra besökarna så helhetsupplevelsen blir bara sämre.

Om 10 år är det inte många som kommer förstå varför man ska betala massor av pengar för att se på en film med sämre bild och ljud än vad man har hemma. Bion kommer att upphöra helt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Hemmakväll gick från uthyrning till godis, bion får nog svårt att överleva som godisbutik. ;)

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Claes Sörmland och 2 till
  • Laddar…
Istämmer med ovan, vad är produkten de tillhandahåller?

När jag var liten trodde jag det var film, men nuförtiden sitter man ju igenom en halvtimme reklam efter utsatt starttid på filmen, är det jag som är produkten? Vill de bara låsa in mig i ett mörkt rum där de har ensamrätt på att sälja snacks för att fördriva tiden? Varför ska jag betala inträde för det?

Sen krävs det inte någon värsting hemmabio för att få bättre bild och ljud hemma än i de flesta salonger, som barnfamilj gått man fort plus även utan deras extra påslag på snacks.

• Gilla
arkTecko och 2 till
  • Laddar…
Kan tipsa om Biograf Capitol där kan man äta och dricka. (icke medhavd självfallet)

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
C
A ajn82 skrev:
Istämmer med ovan, vad är produkten de tillhandahåller?
Ser du ekonomiskt på det är det #1 godisförsäljning, #2 reklamförsäljning och #3 filmvisning och så har det varit länge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.