12 439 läst ·
149 svar
12k läst
149 svar
Filmstaden förbjuder medhavd förtäring
Ett stort ICKE-problem då de flesta redan köper på plats. Kommer funka perfekt då det flesta svennar älskar regler och rättar sig direkt, lydigt folkslag är vi. De som är busiga kan smyga in eget snarra, spännande.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 933 inlägg
Faktum är att jag reagerade ungefär som TS, instinktivt...
Sen tänkte jag ett extra varv och insåg att jag alltid stödköper popcorn och läskeblask när jag går på bio eftersom jag råkar känna personen som driver "min biograf" och vet att det troligen inte existerar något med högre marginaler än just de två sakerna...
Föv. brukar ju utbudet av godis vara sorgligt på biografen, så vill de sälja det får de nog steppa upp sitt game...
Sen tänkte jag ett extra varv och insåg att jag alltid stödköper popcorn och läskeblask när jag går på bio eftersom jag råkar känna personen som driver "min biograf" och vet att det troligen inte existerar något med högre marginaler än just de två sakerna...
Föv. brukar ju utbudet av godis vara sorgligt på biografen, så vill de sälja det får de nog steppa upp sitt game...
Ingen aning. Men med tanke på hur jädrans mycket liv det blev på folk över en sådan här skitsak så lär det ju bli mer tyst på snackset haha.Alfredo skrev:
Jag har varit på bio där i uppsala en gång, jävla massa snacksande till skräckfilm och inte fatta jag va de sa heller när de traggar mitt i filmen
Trodde knappt folk gick på bio sen typ 10 år tillbaka heller.
Jag läste en massa kommentarer av folk som varit på bio utomlands, det framkom inga länder. Men de får inte ta in dricka eller godis alls tydligen. Hade det förslaget kommit här hade ju biosvenskar rivit salongerna.Jonatan79 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 331 inlägg
Jag kör alltid salong 1 på Rigoletto så kan man dricka champagne till filmen. Nu har jag dock inte varit på bio sedan Hateful eight 
Marknadsdirektören fick ingen bra måndag. Låter väldigt osympatisk i Studio Ett, stressad antar jag:
https://sverigesradio.se/artikel/filmstaden-forbjuder-medhavt-tilltugg-pa-bion
https://sverigesradio.se/artikel/filmstaden-forbjuder-medhavt-tilltugg-pa-bion
Haha och jag som trodde vi smusslade in smågodis men det var alltså ok tidigare 
Ser inte några som helst problem i att Filmstaden sätter gränser, vilken annan näringsidkare tillåter medhavd matsäck/snacks/mat/dryck etc?
Ser inte några som helst problem i att Filmstaden sätter gränser, vilken annan näringsidkare tillåter medhavd matsäck/snacks/mat/dryck etc?
Njäe, 9.8%.harry73 skrev:
https://www.hollywoodreporter.com/b...gives-up-amc-theatres-majority-stake-4129516/
Ahlsellpris. 3 ggr dyrare. Klippkort om du blir medlem.U Utdelning skrev:
Nej men aftonbladets artiklar säger 3 ggr mer. Om inte svensken har råd med det så har vi problem.
Jag diskuterade saken idag på Aftonbladet iaf.MariaiÖstergötland skrev:
Jag fick dubbelkolla så det inte var en gammal nyhet från 1 april. Är detta sant?! Filmstaden förbjuder medhavd dricka, godis och snacks på sina biografer.
[länk]
Som trebarnsmamma kan jag meddela att gotte-delen nästan överstiger biljettpriset när vi går på bio.
Nu bor vi i en liten stad med en gammal biograf (1 salong och inredningen är till stor del original). Jag brukar ta med nåt hemifrån men även köpa en del där, just för att stötta biografen. Men åker jag till de större anläggningarna i storstan tar jag med både godis och dryck hemifrån.
Följdfrågor:
* Om man missat den här regeln, får man slänga sakerna vid ankomst?
* Kommer de stå i entrén och visitera en?
* Måste man intyga ev allergier?
* Finns det lagstöd för detta? Att en verksamhet har förtäringsförbud kan jag köpa, men här får man ju äta och dricka, bara man betalar deras hutlösa priser
* Har Filmstaden skjutit sig själva i foten med den här regeln tror ni?
Jag är ingen snåljåp (tro't eller ej) och jag tjänar tillräckligt bra för att ha råd att gå på bio och betala det som ska betalas, men för andra kanske det är tillräckligt dyrt med biljetterna, och därför väljer man att svänga förbi Lidl innan och köpa sitt tilltugg.
Bara jag som blir upprörd?![]()
Jag har varit på bio i utlandet där man ej har fått äta/dricka i salongen. Det var helt okej och såååååå skönt att slippa allt jäkla prassel och popcorn/godis i huvudet.
Hade folk lite vardagshyfs skulle det inte vara så mycket problem här hemma heller, men ibland blir salongerna rena rama svinstiorna. Det välts ut drickor, man kan få halvtuggade godisar i huvudet.. tuggummi på stolarna.. och så ska vi inte ens tala om prasslet av påsarna folk väljer att ta med sig in!
Det är extremt störande med chipspåsar tex, jag bryr mig nada om vad de äter egentligen.. men påsarna låter hela tiden.. överallt och förstör upplevelsen. Nuförtiden tar de in mcdonaldsmat i påsar också (och liknande).
Så eg ser jag hellre mat/godis OCH MOBILförbud på biograferna..
Trist att ge ut massa pengar på att se en film.. och så ringer det, pratas i mobiler.. och prasslas med påsar
Jag skulle skämmas att ta med mig något som kunde störa andra på en biograf (eller uppträdande/teater osv)
Redigerat: