Halloj.
Jag har en balkong i lägenheten där jag bor och räcket är en kombination av stålram med glas/plast. Det är ju väldigt fint men jag skulle vilja minska insynen med en sån där plastfilm. Jag köpte en rulle på Clas Ohlsson som prov men den häftar inte alls fast och jag misstänker att den ligger på balkonggolvet efter en rejäl regnskur.
Är det någon om har något riktigt bra tips om en folie för utomhusbruk ?
Jag har försökt googla lite men inte fått något bra napp.
Det är dessutom inte glas i räcket utan någon slags plast så jag tvekar att köpa en spray ifall den skulle reagera med plasten på något vis.

Färghandeln brukar ha ett större sortiment plastfilmer med olika mönster. Kolla om de har nåt som tåler vatten. Tänker mig att de kanske har nåt för duschväggar eller så som borde funka ute också.

Solskyddsfilm funkar ju om du bara vill ha det mörkare. Finns på Biltema t.ex.

Halloj.
Nu har jag frågat foliekniven.se:
"Ja, om du monterar frostat glas med självhäftande våtmontage kommer att kunna hålla det utomhus."

Den verkar vara mer av typen Solfilm till bilen som ju har en yta med lim/klister på. Den man köper på Classe sitter ju väldigt löst eftersom man ska kunna ta bort den enkelt.
Glad sommar till alla !!

Stämmer, du ska ha frostad självhäftande folie. Kolla med skyltfirma eller ställe som stripar bilar så kan du säkert köpa några meter, trixigt att få snyggt utan bubblor, men går...

kysan skrev:
trixigt att få snyggt utan bubblor, men går...
Spraya med såpavatten vid applicering.

Nyfniken skrev:
Spraya med såpavatten vid applicering.
Helt riktigt, men vågar inte yppa det sedan skyltkillen som hyr av mig jobbet sa att det var bara för riktiga amatörer, han sätter hela skyltfönster med skrapa utan bubblor :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.