Åkte en tripp på 20 mil för att just den butiken skulle dels ha färgen i lager, men även hade möjlighet att bryta den i butiken. Hade bestämt mig för Cuprinol grund samt täckfärg. Ska även byta en del panel pga röta, den nya panelen är mellanstruken baspanel. Så totalt 7,5 liter grund och 20 liter täckfärg. Bad om hjälp på butiken och sa vad jag behövde och att jag skulle ha färgen som fick "bäst i test". Ivrig att få projektet igång och klart så skrapade allt på lördagen, grundmålade söndag. Och måndag på med täckfärgen. Så nöjd tills jag gick i duschen och insåg att täckfärgen inte var vattenlöslig. Gick och kollade burkarna och mycket riktigt. Grundfärgen var vattenlöslig cuprinol, täckfärgen oljebaserad.

Chattade med Byggmax (då det inte går ringa dem). Fick till svar att jag skulle åka till butiken jag köpt den i, efter jag informerat om avståndet och att närmsta butik ligger 200 meter bort så tyckte kundtjänst jag skulle åka dit och fråga snällt om det finns något de kan hjälpa mig med.

Har inte varit dit än, men har en känsla av att de inte tänker ta något ansvar. Även fast jag ju bad om hjälp att plocka ihop färgen och få den bruten. Pengarna är inte så noga. Mer att tanken på att göra om allt känns hopplös. Visst man borde kollat, men man litar ju på att man får rätt saker med sig när man får hjälp i butiken. Panelerna är dessutom hyvlade om det nu spelar någon roll..

Vad gör jag nu?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.