Finns flera trådar om Fibo Trespo och Alloc våtrumspaneler. Dvs. för- och nackdelar med materialet, försäkringsbolagens skepsis - så det har jag läst en masse. Vi har också kikat en del på Fibo Trespo på Bauhaus resp. K-Rauta Uppsala, men tycker inte de har så mycket. Man vill ju se hur det blir. Vilken ser minst fejk ut... Allocs våtpaneler har jag inte sett alls.

Flera kedjor som är återförsäljare har inte alls hemma, Beijer och HappyHomes/Colorama (i alla fall inte Uppsalabutikerna).

Nån som har tips om större utställning i mälardalsområdet, främst Uppsala, men också Sthlm / Västerås kan man väl åka till - kanske Gävle?

Redigerat:
Hm... OK, inte många som sett utställningar alltså. Omformulerar mig därför. Är det någon som själv har satt upp Fibo Trespo eller Alloc, och som känner sig nöjd med sitt val av mönster - eller missnöjd och vill avråda? Gärna bilder.

Jag tänker mig att sätta upp något vitt/ljust, men som är matt snarare än högblankt. Och känner mig skeptisk till mönstrent som ser ut som marmor. Detta då de högblanka/marmor känns mer tydliga att det är fejk.

Jag har sett flera utställningar på bla krauta och ikea t.ex då med fibo trespo. Man hör många människor som inte alls inser att det inte är kakel de tittar på.

Sent from my GT-I9300 using Byggahus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.