Byggahus.se

Fiberspackla på knarrande golv?

1. AndersEdin77
    Medlem Nivå 1
    Hej har stött på en lite knivig fråga och undrar om det är någon av Er som kan lämna synpunkter.

Håller på och renoverar en hall (sista rummet på nedervåningen, sedan bara övervåningen kvar), skall lägga in klinker. Golvet har varit klickgolv på 22 golvspån, med reglar cc 60. Tanten som bodde innan hade en vattenskada får ca 10 år sedan i köket som sträckte sig till halva hallgolvet också.
    Har precis insett (efter slitit ut laminaten) att dom har bara bytt ut halva golvet i hallen alltså golvspånet (och troligtvis reglarna).
    När jag går på spånskivorna så knarrar det ganska mycket och man kan se att det sviktar också en aning i skarven mellan dom nya och gamla skivorna.

Tanken var att klinkerkillen skulle flyta upp en kaka med armering så att jag inte skulle behöva regla om (10 kvm) och därefter lägga klinker men nu börjar jag bli fundersam eftersom golvet sviktar, rädd att plattorna kommer släppa..

Vad är era synpukter?
    1) Hoppas på det bästa och hoppas att fiberspacklet med armering (25-30mm) blir så pass stumt att det inte är någon risk att klinkerpattorna släpper?
    2) Eftersom det svinktar är det lika bra att slita upp allt, regla om till cc 30 och inte spackla så mycket?

Skall ringa klinker killen på måndag men eftersom han kommer om en vecka skulle jag vilja börja riva redan imorgon om det behövs. :(

Tacksam för synpunkter
    Anders

2. AndersEdin77
    Medlem Nivå 1
    Hej
    Har tagit det säkra före det osäkra och reglat om golvet med cc30

Anders