209 138 läst ·
1 109 svar
209k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Är inte det alltid ett dilemma för oss pryltokiga? Själv hade jag inte råd med en hc2 vilket jag var riktigt sugen på. Slutade på en vera. Vad är det för fler billiga controllers som har kommit?Nyfniken skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Alltid tråkigt om det skulle vara en ny version av HC2, vilket jag iofs inte tror att det är. Men OM det är det så förändrar det ju faktiskt inte den jag redan har och är jättenöjd medNyfniken skrev:
Jag tror det är en ny enklare variant, men som sagt min HC2 är samma som jag ville ha för två veckor sedan och är det en ny så har den hunnit blivit tillräckligt beprövad lagom tills jag vill byta
Det har pratats rätt länge om en billigare variant för att konkurrera med vera tex. Gissningsvis ligger den väl där prismässigt, kanske då att tex de mediafunktioner som är på g inte är tillgängliga på den tex. Eller att dom begränsar den till ett visst antal enheter.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Öppnade port 80 i min router och nu kommer jag åt HC2 via appar och webb utifrån, vilken är egentligen fördelen att istället gå via home.fibaro.com?
Sen kan man iofs ha synpunkter på tredjepartsgrejer också, men fibaro.com förstås bättre än att köra en öppen webbserver hemma. Man kan ju även lösa det med t ex ssh eller VPN direkt mot sitt hemmanät.
Medlem
· Västernorrland
· 521 inlägg
Lite har ju ett par potentiella fördelar: Batteribackup och GSM modul (för fjärrstyrning/larm antar jag, när bredbandskopplingen försvinner. Men också några nackdelar: CPUn är kraftigt förminskad.
Udda att man även gjort om gränssnittet lite - eller är det 4.0 vi ser på bilderna?
Det skriver: Jag har min HC2 kopplad till en UPS och min fiber/bredband går också på samma UPS - så hemma hos oss fungerar det alltid (ned till källaren i alla fall, för där är ju switchen inte UPSad dessvärre.....).
Udda att man även gjort om gränssnittet lite - eller är det 4.0 vi ser på bilderna?
Det skriver: Jag har min HC2 kopplad till en UPS och min fiber/bredband går också på samma UPS - så hemma hos oss fungerar det alltid (ned till källaren i alla fall, för där är ju switchen inte UPSad dessvärre.....).
Redigerat: