5 779 läst ·
52 svar
6k läst
52 svar
FI: Skippa butikens produktförsäkring
Fast man är ju ändå inte garanterad att få täckning för veterinärkostnader. Jag fick som jag skrev ovan 1700 av 7500 t.ex. Med tanke på att försäkringen gick på nästan 3000 om året så är jag inte särskilt imponerad. Så de ca 30 000 jag över åren gött försäkringsbolaget med hade gjort bättre nytta i madrassen. Så försäkringen är en falsk trygghet.I Ironside skrev:Skippar man försäkringen så är det viktigt att se till så att man har en buffert som täcker upp. Klara man inte av att skaffa fram en sådan buffert så kan fortfarande en försäkring vara rätt så länge som man kan betala självrisk plus lite(mycket) till. Man vill inte hamna i en sits där man inte kan betala för sjukvården som behövs!
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det är bara en gång som jag känt mig lurad på djurförsäkringen... De gömde undan att katten tappar i värde när den blir äldre. Men de tar lika mycket betalt. Det blev ett dyrt besök.L lbgu skrev:Fast man är ju ändå inte garanterad att få täckning för veterinärkostnader. Jag fick som jag skrev ovan 1700 av 7500 t.ex. Med tanke på att försäkringen gick på nästan 3000 om året så är jag inte särskilt imponerad. Så de ca 30 000 jag över åren gött försäkringsbolaget med hade gjort bättre nytta i madrassen. Så försäkringen är en falsk trygghet.
Behöver jag säga att jag väldigt snabbt flyttade över de andra katterna till ett annat bolag? Sjuklingen? Skippade försäkringen. Jag gjorde en riskbedömning. Njurproblem och gammal katt. Händer det något kommer de skylla på njurarna.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Det grundar du på vad?M maria01 skrev:
Prissättningen är helt fri. Men visst som alla andra man håller sig kring det spann de andra gör. De flesta väljer att ha ungefär samma priser. detta oavsett vad du säljer. Så alla tillhör olika karteller inte bara vetrinären.
Och sig själv.M MagHam skrev:
Jag och hustrun har varsin livförsäkring som, om någon av oss avlider, gör att den efterlevande kan lösa bolånet och då kunna bo kvar i huset även om hälften av den gemensamma inkomsten uteblir.
Men det är ju nåt helt annat än att teckna en onödig försäkring hos Elgiganten när man köpt en tv. Sånt har man villa/hemförsäkring till.
Ja, det var en bra synpunkt. Nu tillhör jag dom lyckliga som knappt har några lån, och det tillhör väl ovanligheterna. Vi har pratat om det och om någon av oss går bort kommer hus/husen att säljas ganska omgående med downsizing till lägenhet. Men som sagt viktigt att tänka på. Det är ju inte direkt billigt att driva hus.Keiller skrev:
Och sig själv.
Jag och hustrun har varsin livförsäkring som, om någon av oss avlider, gör att den efterlevande kan lösa bolånet och då kunna bo kvar i huset även om hälften av den gemensamma inkomsten uteblir.
Men det är ju nåt helt annat än att teckna en onödig försäkring hos Elgiganten när man köpt en tv. Sånt har man villa/hemförsäkring till.
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg
När jag var i den branschen för 20år sedan så.fanns det ingen kartell.M maria01 skrev:
Alla kliniker? Då har du legat i. Det finns ett gäng kliniker. Men om det är en tik så är det lite större ingrepp. Så det sorterar ut de minsta.
har hänt mycket på 20 år jag tror dom flesta djur ägare kan hålla med mig att det är fruktansvärt dyrt i sverige med djur vård
polaren betala föra veckan 400 kr för en kastrering av en han hund föra veckan här nere lycka till att hitta nåt i sverige under 2000 kr
polaren betala föra veckan 400 kr för en kastrering av en han hund föra veckan här nere lycka till att hitta nåt i sverige under 2000 kr
Allvetare
· Tullinge
· 6 040 inlägg