3 254 läst ·
40 svar
3k läst
40 svar
Festool skrivautomat 2500
Är de kräm i batteriet?
Sätt i ett ny-laddat batteri och testa igen
Sätt i ett ny-laddat batteri och testa igen
Cruzze skrev:
T Timmermannen77 skrev:
2 pluppar av 3 på det som används, kan testa med ett annat. Min Teori är att Fjädern som känner av att man tycker maskinen mot skruven är för hårt spänd eller något konstigt med den.T Timmermannen77 skrev:
Håller inte med, har Makita LXR skruvautomat och har kört ca 40000st skruv själv och lånat ut den till kompisar som har skruvat typ lika mycket.Rejäl skrev:
Enda gångerna den har strulat är när man ställt inställningen för skruvlängd fel så skruven kantrar.
Men ja, det är lite krävande att lägga på tryck i rak linje med skruven.
Ja det är ju individuellt, har själv ägt ett antal som jag har lånat ut. Nästan alla novisa har återkommit och lånat en enpetare istället…Gimp skrev:
Håller inte med, har Makita LXR skruvautomat och har kört ca 40000st skruv själv och lånat ut den till kompisar som har skruvat typ lika mycket.
Enda gångerna den har strulat är när man ställt inställningen för skruvlängd fel så skruven kantrar.
Men ja, det är lite krävande att lägga på tryck i rak linje med skruven.
Nu har jag inte testat andra än min Makita (förutom en som jag köpte på Jula som dom plockade bort från sortimentet för att den var värdelös) och läser man lite så verkar Hiltin vara kungen.Rejäl skrev:
Även sonen när han var typ 8 år lyckades skruva med Makitan, dock efter en del coachning och ett förstört bits.
Dock är det stor skillnad på att skruva 30mm gipsskruv i en regel med "3 årsringar" mot en C24 regel och 50mm skruv.
Problemet kommer efter några års användande på makitan när det blir lite glapp samt en massa gipsdamm, du kommer någ som privatperson inte komma upp i det slitaget..Gimp skrev:
Nu har jag inte testat andra än min Makita (förutom en som jag köpte på Jula som dom plockade bort från sortimentet för att den var värdelös) och läser man lite så verkar Hiltin vara kungen.
Även sonen när han var typ 8 år lyckades skruva med Makitan, dock efter en del coachning och ett förstört bits.
Dock är det stor skillnad på att skruva 30mm gipsskruv i en regel med "3 årsringar" mot en C24 regel och 50mm skruv.
Vi hade hilti för ca 10-12 år sedan och jag gillade inte den som elektrisk automat tycker jag makitan ger mest Bang for bucks…
Enpetare så har Fein varit dom bästa i många årtionden…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden