Rejäl skrev:
Det låter inte som du har maxvarv på maskin?
Är maxvarv, men den varvar bara 2500, ska vara den starkare modellen

P
D Datagubben skrev:
Är maxvarv, men den varvar bara 2500, ska vara den starkare modellen
Ok, då återstår någ bara att reklamera den😢

Skrivautomat så trodde det var nån slags Dymo eller liknande...🙄

• Haha
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
Är de kräm i batteriet?
Sätt i ett ny-laddat batteri och testa igen

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Cruzze Cruzze skrev:
Skrivautomat så trodde det var nån slags Dymo eller liknande...🙄
T Timmermannen77 skrev:
Är de kräm i batteriet?
T Timmermannen77 skrev:
Är de kräm i batteriet?
2 pluppar av 3 på det som används, kan testa med ett annat. Min Teori är att Fjädern som känner av att man tycker maskinen mot skruven är för hårt spänd eller något konstigt med den.

• Gilla
Timmermannen77
  • Laddar…
Maskinen är inskickad, får skruva såhär så länge, fungerar dock bättre än med den andra maskinen, och faktiskt ganska bra med bandet, (man slipper ha massa skruv i fickan )

• En häftpistol används för att fästa en genomskinlig plastremsa mot en träyta. Verktygsarbete, inomhus, suddig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
D Datagubben skrev:
Maskinen är inskickad, får skruva såhär så länge, fungerar dock bättre än med den andra maskinen, och faktiskt ganska bra med bandet, (man slipper ha massa skruv i fickan )
Skruvautomater är generellt inget för hemmapulare, dessa behöver mer kärlek och strular mera…

Rejäl skrev:
Skruvautomater är generellt inget för hemmapulare, dessa behöver mer kärlek och strular mera…
Håller inte med, har Makita LXR skruvautomat och har kört ca 40000st skruv själv och lånat ut den till kompisar som har skruvat typ lika mycket.
Enda gångerna den har strulat är när man ställt inställningen för skruvlängd fel så skruven kantrar.
Men ja, det är lite krävande att lägga på tryck i rak linje med skruven.

P
Gimp Gimp skrev:
Håller inte med, har Makita LXR skruvautomat och har kört ca 40000st skruv själv och lånat ut den till kompisar som har skruvat typ lika mycket.
Enda gångerna den har strulat är när man ställt inställningen för skruvlängd fel så skruven kantrar.
Men ja, det är lite krävande att lägga på tryck i rak linje med skruven.
Ja det är ju individuellt, har själv ägt ett antal som jag har lånat ut. Nästan alla novisa har återkommit och lånat en enpetare istället…

Rejäl skrev:
Ja det är ju individuellt, har själv ägt ett antal som jag har lånat ut. Nästan alla novisa har återkommit och lånat en enpetare istället…
Nu har jag inte testat andra än min Makita (förutom en som jag köpte på Jula som dom plockade bort från sortimentet för att den var värdelös) och läser man lite så verkar Hiltin vara kungen.
Även sonen när han var typ 8 år lyckades skruva med Makitan, dock efter en del coachning och ett förstört bits.
Dock är det stor skillnad på att skruva 30mm gipsskruv i en regel med "3 årsringar" mot en C24 regel och 50mm skruv.

P
Gimp Gimp skrev:
Nu har jag inte testat andra än min Makita (förutom en som jag köpte på Jula som dom plockade bort från sortimentet för att den var värdelös) och läser man lite så verkar Hiltin vara kungen.
Även sonen när han var typ 8 år lyckades skruva med Makitan, dock efter en del coachning och ett förstört bits.
Dock är det stor skillnad på att skruva 30mm gipsskruv i en regel med "3 årsringar" mot en C24 regel och 50mm skruv.
Problemet kommer efter några års användande på makitan när det blir lite glapp samt en massa gipsdamm, du kommer någ som privatperson inte komma upp i det slitaget..
Vi hade hilti för ca 10-12 år sedan och jag gillade inte den som elektrisk automat tycker jag makitan ger mest Bang for bucks…

Enpetare så har Fein varit dom bästa i många årtionden…

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.