P
D Datagubben skrev:
Här tycker jag normalt i början, mot slutet tar jag i med min kroppsvikt därför kan jag sänka den djupare.
Men du måste ha på chucken alternativt automatdelen för att skruvdragaren ska fungera som den ska…
Gipsskruv ska inte gå igenom pappersytan på gipsen utan den ska bara sjunka in nån mm. Annars sitter inte gipsskivan som den ska.
Detta kommer du att uppnå när du har chucken i alternativt automatdelen ifall du har bandad gipsskruv…

• En webbsida som visar Festool skruvautomat, batteridriven, 18 V, med knapp för att lägga till i kundvagnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Robert-san01 och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
En 2500 är ju främst för träfiberskivor, gips är ju 4500 mer gjord för.
Just därför skulle den gå lättare in då den är starkare. Jag testade med min 4500 och det gick utmärkt. TS testa att byta till en kombiskruv. Dessa går lättare ner upplever jag.

A atomlab skrev:
Just därför skulle den gå lättare in då den är starkare. Jag testade med min 4500 och det gick utmärkt. TS testa att byta till en kombiskruv. Dessa går lättare ner upplever
A atomlab skrev:
Just därför skulle den gå lättare in då den är starkare. Jag testade med min 4500 och det gick utmärkt. TS testa att byta till en kombiskruv. Dessa går lättare ner upplever jag.
Hur mycket vikt lägger du på maskinen där ?

Min maskin verkar orka, men bara om man lägger rejält med tryck på maskinen, när jag tex kör över huvud måste jag luta med hela min kroppsvikt för att den ska kunna ge fullt kraft

Rejäl skrev:
Men du måste ha på chucken alternativt automatdelen för att skruvdragaren ska fungera som den ska…
Gipsskruv ska inte gå igenom pappersytan på gipsen utan den ska bara sjunka in nån mm. Annars sitter inte gipsskivan som den ska.
Detta kommer du att uppnå när du har chucken i alternativt automatdelen ifall du har bandad gipsskruv…
Okej så den blir starkare när man använder chucken ?

D Datagubben skrev:
Nej det kan det väl inte bli, det är väl bara en grej att trä över långa bitsen

P
D Datagubben skrev:
Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.
Har du inte chucken så kommer merparten av dina skruv gå för djupt in i gipsen vilket betyder att du behöver skruva i desto fler skruv skruven bör bara gå in 0.5-1.0 mm in i pappret på gipsen…
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…

P
Såhär ska en automat användas fulla varv.,

D Datagubben skrev:
Hur mycket vikt lägger du på maskinen där ?

Min maskin verkar orka, men bara om man lägger rejält med tryck på maskinen, när jag tex kör över huvud måste jag luta med hela min kroppsvikt för att den ska kunna ge fullt kraft
Trycker knappt något alls

Rejäl skrev:
Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.
Har du inte chucken så kommer merparten av dina skruv gå för djupt in i gipsen vilket betyder att du behöver skruva i desto fler skruv skruven bör bara gå in 0.5-1.0 mm in i pappret på gipsen…
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…Så
Rejäl skrev:
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan
Rejäl skrev:
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…
hela grejen är ju att du
A atomlab skrev:
Trycker knappt något alls
Antar att min är defekt eller något

P
D Datagubben skrev:
Håller du in avtryckaren max?

Rejäl skrev:
Ställer man den på auto så trycker man inte ens på knappen

Rejäl skrev:
Ja det är Max, samma på auto läget också

• Gilla
Dipy^
  • Laddar…
P
A atomlab skrev:
Ställer man den på auto så trycker man inte ens på knappen
D Datagubben skrev:
Ja det är Max, samma på auto läget också
Ok då kanske den är kass😢

P
D Datagubben skrev:
Det låter inte som du har maxvarv på maskin?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.