3 243 läst ·
40 svar
3k läst
40 svar
Festool skrivautomat 2500
Men du måste ha på chucken alternativt automatdelen för att skruvdragaren ska fungera som den ska…D Datagubben skrev:
Gipsskruv ska inte gå igenom pappersytan på gipsen utan den ska bara sjunka in nån mm. Annars sitter inte gipsskivan som den ska.
Detta kommer du att uppnå när du har chucken i alternativt automatdelen ifall du har bandad gipsskruv…
Produkter som diskuteras: "Gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Hur mycket vikt lägger du på maskinen där ?A atomlab skrev:Just därför skulle den gå lättare in då den är starkare. Jag testade med min 4500 och det gick utmärkt. TS testa att byta till en kombiskruv. Dessa går lättare ner upplever
A atomlab skrev:
Min maskin verkar orka, men bara om man lägger rejält med tryck på maskinen, när jag tex kör över huvud måste jag luta med hela min kroppsvikt för att den ska kunna ge fullt kraft
Okej så den blir starkare när man använder chucken ?Rejäl skrev:Men du måste ha på chucken alternativt automatdelen för att skruvdragaren ska fungera som den ska…
Gipsskruv ska inte gå igenom pappersytan på gipsen utan den ska bara sjunka in nån mm. Annars sitter inte gipsskivan som den ska.
Detta kommer du att uppnå när du har chucken i alternativt automatdelen ifall du har bandad gipsskruv…
Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.D Datagubben skrev:
Har du inte chucken så kommer merparten av dina skruv gå för djupt in i gipsen vilket betyder att du behöver skruva i desto fler skruv skruven bör bara gå in 0.5-1.0 mm in i pappret på gipsen…
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…
Rejäl skrev:Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.
Har du inte chucken så kommer merparten av dina skruv gå för djupt in i gipsen vilket betyder att du behöver skruva i desto fler skruv skruven bör bara gå in 0.5-1.0 mm in i pappret på gipsen…
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…Så
Rejäl skrev:Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan
hela grejen är ju att duRejäl skrev:Nej det blir den inte, men när man skruvar gips så kör man med maxvarv och trycket till.
Går som djupare igenom pappret så har skruven ingen verkan för att hålla skivan…
Antar att min är defekt eller någotA atomlab skrev: